Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 Er det andre som opplever at pappaen har liten tålmodighet med barnet? Han elsker å leke med sønnen sin og er veldig glad i han - men han har så lite tålmodighet i situasjoner der sønnen min slår seg vrang eller gråter, selv om han bare er 9 måneder. Om han ikke vil spise eller gråter og ikke vil legge seg så blir han irritert og overlater situasjonen til meg. Det virker som om har forventer at gutten skal forstå fornuft og at det nytter å "småkjefte" på han. Jeg har prøvd å ta det opp men han mener bare at gutten er mammadalt eller tar det som kritikk av hans farsevner, og mener jeg kritiserer alt han gjør. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med dette, føler gutten min bare blir mer sur/gråter mer fordi pappaen blir stresset. Dette tror ikke han på. Sønnen min er en normal og blid unge, men selvsagt er han sur og lite samarbeidsvillig innimellom, som alle barn på hans alder. Vi har problemer med soving og netter, og det er umulig å få hjelp av faren, fordi han prøver stadig vekk men takler situasjonen dårlig - blir irritert og gir opp med en gang.. Vi vurderer å flytte fra hverandre, men jeg ønsker jo uansett å ta opp dette og få han til å bli mer tålmodig med gutten. Noen tips?
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 Kanskje du kan ta det opp med helsesøster og få henne til å snakke med ham+ Hjelper ofte at en utenforstående sier det.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 Ja, det går jo kanskje an. Men jeg er ikke så fortrolig med min helsesøster, og føler kanskje pappaen ville syntes det var dårlig gjort av meg å gå til noen andre med dette. Ikke at jeg syns synd på han eller noe altså, men han hadde nok tatt det som et angrep fra meg.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 La far og sønn være alene sammen. Så mååå han takle det. Og i tilegg blir det lettere dersom du ikke er der og tar styringen/kommer med gode råd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå