Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,hei:) Lurer på hvor mye dere får i støtte,og hva? Har ei datter på 2 mnd og trenger å vite hva man har krav på av støtte i mnd hvis man er/blir alenemor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg er alenemamma. Har bodd i utlandet gjennom hele graviditeten og frem til nå (gutten er 10 mnd). Så jeg mottar OS på 10300 + dobbel barnetrygd på 2600 + farsbidrag,som jeg ikke er sikker på hvordan blir fast enda, siden far er utenlandsk, men per i dag betaler han meg 3000 kr. privat avtale og helt frivillig.

Skrevet

Som alenemor får du

Overgangsstønad (OS) 10300,-

Dobbel barnetrygd 1800,-

Barnebidrag fra faren eller staten

Har du full OS og dobbel barnetrygd kommer småbarnstilleget på 660,- sammen med barnetrygden.

 

Tilsammen (regnet utfra minstebidraget fra staten har man utbetalt ca: 14000,- mnd

 

Du kan også søke om bostøtte gjennom husbanken, men da får du støtte utfra hvor høye boutgifter du har i forhold til hvor høy inntekt du har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...