Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 Hei,hei:) Lurer på hvor mye dere får i støtte,og hva? Har ei datter på 2 mnd og trenger å vite hva man har krav på av støtte i mnd hvis man er/blir alenemor.
Elfi regndråpe Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 Masse nyttig informasjon her: http://www.dinbaby.com/forum/thread/136896000
Miss-Sixty Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 Hei, jeg er alenemamma. Har bodd i utlandet gjennom hele graviditeten og frem til nå (gutten er 10 mnd). Så jeg mottar OS på 10300 + dobbel barnetrygd på 2600 + farsbidrag,som jeg ikke er sikker på hvordan blir fast enda, siden far er utenlandsk, men per i dag betaler han meg 3000 kr. privat avtale og helt frivillig.
Rockstarmom&SuperIngrid Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 Som alenemor får du Overgangsstønad (OS) 10300,- Dobbel barnetrygd 1800,- Barnebidrag fra faren eller staten Har du full OS og dobbel barnetrygd kommer småbarnstilleget på 660,- sammen med barnetrygden. Tilsammen (regnet utfra minstebidraget fra staten har man utbetalt ca: 14000,- mnd Du kan også søke om bostøtte gjennom husbanken, men da får du støtte utfra hvor høye boutgifter du har i forhold til hvor høy inntekt du har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå