Gå til innhold

Hvor kan jeg få tak i velling ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en baby på 7 mnd. Han er til tider veldig sulten (og sover ikke så godt på natta), men vil bare ikke spise grøt, i alle fall ikke mer en tre fire skjeer. Jeg er ikke for å presse i ham grøten og gir meg når han tydelig viser at han ikke vil ha mer (biter tennene sammen, snur hodet unna og blåser maten ut igjen).

Jeg har tenkt at kanskje velling kunne være noe for ham i en overgangsfase. Men hvor får jeg tak i velling? Han tar flaske og jeg har vellingsmokk til flaska, så det skal gå fint bare jeg får tak i velling.

Noen som vet hvor de har velling? Må jeg til Sverige?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvor man får tak i det, men det var ei her inne som tilsatte en skje grøt til 160 ml mme og kalte det velling.

Skrevet

Nestle har en fullkornvelling med pæresmak fra 8 mnd. Grønn pakke.

De selger den i min by på safari og store butikker som obs og velsorterte ica`er o.l.

Hamstrer når jeg finner:)

Skrevet

Det har jeg prøvd, men det blir bare litt småklumpete. Grøten løser seg ikke godt nok opp...

Finnes det velling i Norge?

Skrevet

Ja så har Hipp en maisvelling og. Den kjøper jeg på Obs. Men Nestle sin pærevelling er favoritten :)

Skrevet

Hei,

Jeg lager velling selv. Bruker maisgrøt eller risgrøt.

Tar 150 ml mme og ca 7 t-skjeer med grøtpulver, rører rundt, rister litt etterpå for å få ut klumper - vips så er det en mellomting av grøt og melk, nemlig velling :)

Skrevet

Hipp har velling, har kjøpt på SmartClub...

Skrevet

Da må jeg komme meg på en større matbutikk. Ville dere gitt Nestle sin fullkornsvelling til en på 7 mnd når det står 8 mnd??? Jeg kan jo kanskje lage den litt tynnere.

Skrevet

Ikke noe problem. Jeg begynte å gi den ved 7 mnd.

Skrevet

Jeg brukte enten blande selv av grøtpulver og så kjøpte jeg noen ganger i sverige. Om du syns det blir klumperte kan du blande ut grøtpulvere med litt av veskemengden først og så spe på med mer veske litt og litt.

Skrevet

Det står ikke noe om den vellingen på Nestle sine sider, www.nestlebarnemat.no

Men er det noen som har prøvd Drikki? Melkebasert Smoothie...

Skrevet

Det er nok ett helt nytt produkt. Det så spennende ut. Får prøve det på neste unge.

Skrevet

Stort sett så selger alle Spar butikken pære velling fra 8mnd. -har brukt dette fra poden var 4-5 mnd gammel :)

Skrevet

bruk mme og maisgrøt, det funker ypperlig, varm melken til riktig temp, jeg tilsetter ca 4 ts til 200 ml, og setter på tuten, rister godt, ingen klumper...

Gjest Jawhol
Skrevet

I sverige har de masse velling, så da vet du hvor påsketuren blir i år:)

Skrevet

Jeg bruker grøtpulver i, men du må ikke bruke en hvetegrøt, for den klumper seg. Se om du finner noe ris, mais eller havregrøt... det klumper ikke like mye og rist veldig godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...