Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått vedtaket fra NAV om at jeg får foreldrepenger tom 02.10.08. Det jeg lurer på er om dette er inkl. pappa sine 6 uker, eller er de utenfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så når pappa skal ha sin permisjon, så forlenger jeg min med 6 uker. Er det sånn og forstå?

HI

Skrevet

vet ikke helt om jeg skjønte deg helt, men det går på pappa`en til barnet ditt. De regner ut hva han får i permisjonstiden etter han lønn. din permisjon blir ikke forlenget, han får sin egen. viss du skjønner hva jeg mener.

Skrevet

Pappan skal ha 6uker nå etter påske. Da tar jeg "ferie" fra jobben min slik at vi er hjemme samtidig. Siden han da tar disse ukene nå og ikke etter 02.10 så blir vel permisjonen min forlenget med seks uker?

Det ville hvertfall være det logiske?

Skal snakke med NAV på mandag, men tenkte kanskje noen her visste.

HI

Skrevet

Noen fler som har synspunkter på dette?

HI

Skrevet

Bare en digresjon: Du vet at du bare kan ta 21 dager ferie inni permisjonen din? Ikke seks uker.

Skrevet

Hvordan gjør man det da, de som er hjemme samtidig som far i seks uker?

HI

Skrevet

Det kommer an på hva du skrev i søknaden til nav.

Dersom du førte opp at du skulle ha ferie 6 uker midt i permisjonen så er den datoen du har fått lengden på permisjonen inkludert ferieukene dine. (Det var et eget felt på s.2 i søknaden der du skulle fylle inn "ferie undervegs permisjonen" (el. lign formulering.)

Dersom du ikke opplyste at du skulle ha ferie i permisjonen så er det uten fars uker, men da må dere skynde dere å si ifra til nav! I såfall så blir datoen utsatt med 6 uker.

Skrevet

Tusen takk tingeling_80.

Det var akkurat det jeg lurte på. Skal snakke med NAV på mandag for og si ifra at pappa skal ha perm. Vi visste ikke om han skulle eller ikke. Så den datoen er uten pappa sine uker.

HI

Skrevet

Det stemmer vel ikke "mamma til to flotte gutter" ... jeg har da tatt mer ferie enn det i løpet av min perm. Ferien for i fjor og litt av den for i år. Man kan vel ta ut så mye ferie som man har krav på fra jobben sin. I hvertfall dersom det er jobben som betaler lønna og deretter søker refusjon fra nav.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...