semma Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 Da er det vell på tide å takke for meg denne gang. Onsdag 5. mars kl 06.30 ble ei nydelig prinsesse født i full fart. Gikk hjemme og jobbet meg opp noen gode rier hele natta og kl 05.30 ankom vi fødeavd. Da var det 4 min. intervaller...og 8 cm åpning!! (Synes riene var bra intense ja, så jeg var absolutt i gang ;o) Jordmor fikk det plutslig travelt med å ringe etter barnepleier og gjøre i stand til nær forstående fødsel, og slik ble det også. Kom ut av senga og stod og lente meg til en "prekestol", dette hjelp utrolig på nedpresset. Under ny undersøkelse rett før kl 06.30 gikk vannet og da kom hodet omtrent samtidig! Et lite press til fra meg og så var fødselen overstått. Ingen smertestillende var nødvendig, og det ble rett og slett en drømmefødsel. Så til dere som venter: Prøv å bruke tyngdekraften - absolutt å anbefalle. Lykke til videre og tusen takk for meg.
mamma`n til nurk Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 Gratulerer med prinsessen, og lykke til videre:) Heldig med fødselen, må jeg si:)
Frk Påske Overtid Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 Wow, gratulerer...sånn fødsel vil jeg ha også... Var hun stor??
Måånestråle Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 Det høres ut som du har fått den fødselen som jeg har bestilt??!! hehe.. Håper det er igjen en slik en på lageret til jeg også skal føde. Gratulerer med jenta!!
semma Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. mars 2008 Hei, takk for hyggelige gratulasjoner! Lille prinsessa vår var akkurat "passe stor"; 3530 gr , 50 cm lang og 35 cm rundt hodet. Jeg må si mitt førsteinntrykk var at hun var lita, men hun er omtrent like stor som sine søsken som var 3200/48 og 3800/50,5 Alle med samme hodeomkrets. Var forberedt på en "sukkerunge" da jeg har spist (alt for) mye sjokolade under svangerskapet og hadde diger mage, men det gikk heldigvis finfint. Tips for å få nogenlunde lik fødsel; lytt til kroppen din! Dagen riene begynte på kvelden, var "rar". Følte meg ikke helt 100% og dagen før poppet det ut hemorrider. Denne dagen gikk jeg også uvanlig mye på do... Så da jeg kom hjem tok jeg i et ekstra tak med støvsuger og langkost, og etter middag gikk jeg en liten rask tur (1,5 km). Satte meg ned og kjente at noe var på gang rundt kl 18 (veldig svakt, men sakte økende). Ut på kvelden skjønte jeg at dette virkelig kunne være noe, så da rullet jeg på brystvortene under "takene". Gradvis økende rier i både styrke og intervaller var resultatet, så dro vi til sykehuset 05.15 og baby født 06.29 (med meg stående).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå