Gå til innhold

karrierejag og småbarnsforeldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler man må hele tiden jage etter godt betalt jobb- være tipp topp på alt og det å velge å velge en mindre stilling-sånn at jeg kan være hjemme med tuppa og evt en liten en til etterhvert er liksom ikke "bra nok". Jeg er utdannet og har jobb, men jaget etter noe mer er til tider litt irriterende. Noen ganger blir jeg litt LEI av det... Måtte bare få ut litt irritasjon...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Karriere og småbarn passer ikke sammen.

Er man/vil på topp..må man velge. Jobben eller barna først?!

Skrevet

Skjønte ikke den. Irriterer du deg selv med tanker og forventninger, eller irriteres du av andres forventninger?

Har også utdanning og jobbet redusert en periode og har ikke merket noe til noe karrierepress fra omgivelsene, men snarere forståelse for at jeg ønsket mer tid med gutten vår.

Skrevet

kanskje begge deler:) men mest at samfunnet kanskje legger opp til det og. Men også at jeg ser mange rundt meg som velger sjefsjobber/leder jobber og ser ungene 2 timer før de må i seng igjen og så i barnehagen igjen neste dag. F.eks. Da kunne de glatt klart seg med mindre lønn. Men ser at forbruket/livstilen dems er ganske høyt og.. Man føler jo et visst press av og til. Føler jeg. Men nå har jeg valgt å dempe tempoet litt når jeg har fått barn. men som regel så skjønner jo folk hvorfor man velger det en gjør da med tanke på barna.

Skrevet

Det kommer vel litt an på hva slags jobb man har. (og hva man definerer som karriere - er det å være "forretningskvinne", eller er det å ha en "normal jobb"?)

Skrevet

Jeg tenker som så at karriere og klatring kan vente til jeg er 40 og ungene er større. Det har jeg tid til.

Skrevet

HI, skjønner godt hva du mener. Ungen min er 12 mnd og jeg får stadig vekk spm om hun ikke har begynt i barnehage, når hun skal begynne i barnehage, når jeg skal begynne i jobb osv...Jeg vil ikke ha henne i barnehage ennå, bryr meg ikke om jeg er "akterutseilt" karrieremessig og må snu på krona i blant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...