Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 Min lille jente liker seg best i fanget,så noen gager blir det litt problematisk å få gjort ting som må gjøres!Ligger på teppe under babygymmen i max 5 min før det blir ramaskrik,men hvis jeg setter henne i vippestolen foran tv kan hun sitte i 30-45 min å være storfornøyd:)Kan det på noen måte være skadelig tro?
Gjest Gul stjerne Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 han får se tv, men ikke så lenge, og ikke den siste tiden før han skal legge seg, de kan bli overstimulerte. Det tror jeg er det eneste farlige med tv titting.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 Jeg lar min baby sitte foran tv'n. Hun pludrer og smiler som bare det, gir fra seg masse godlyder. I begynnelsen var jeg fryktelig redd for den tvtittinga, men nå synes jeg det er greit. Tror ikke det gjør noe skade når de er så små. Tenker det fungerer som en slags uro jeg. Er anonym nå i fare for å bli skutt..
silja33 Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 Hei,jeg prøver og unngå at jenta vår på 7 mnd,ikke ser på tv,hun har en storesøster som ser på tegnefilm om kvelden,da snur jeg hu bort fra tv,har hørt at det ikke er bra for så små og se på tv,da det blir for mye aktivitet i hjernen på engang for de,det skifter jo veldig fort med farger og bevegelser på skjermen,så det vil ikke jeg at hun skal ta skade av,men noen minutter på fanget av og til går nok bra,det må være en valg sak igrunn.
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #6 Skrevet 7. mars 2008 Vi ser barnetv sammen i ca 10 min som en del av kvelds-/legge ritualet (han er 7 1/2 mnd). Han får ikke se tv som tidsfordriv, ei heller se tv alene. Min er stort sett med rundt og gjør det som "må gjøres" ... dvs han ligger på gulvet / sitter i vippestolen og leker der jeg er. Er jeg på kjøkkenet får han f.eks sleiv og øse å leke med og det holder ham stort sett opptatt ei god stund. Henger vi opp klær holder jeg opp, snakker om hva vi gjør og lar ham ta på (rart å kjenne på kalde våte klær ;-)) Så her i huset blir det lite tv, om det ikke nødvendigvis er skadelig er det jo en veldig passiv aktivitet...
Legekjærringa Skrevet 7. mars 2008 #7 Skrevet 7. mars 2008 ja jeg er en så "dårlig" mor at jeg lar babyen se på tv, og noen spesielle baby DVD jeg har kjøpt. Men ikke så lenge av gangen. Maks 15-20 min. Nå som han er syk så er tv'en en velsignelse når alt annet ikke hjelper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå