Gå til innhold

Dere som har dagmamma, er dette vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi betaler dagmammaen vår selv om gutten vår er hjemme en dag, hun selv er syk eller vi reiser på ferie. Vi betaler også i juleferien, påskeferien og sommerferien, selv om det er dagmammaen som har bedt om fri selv. Mange jeg har snakket med synes dette er merkelig og mener at vi i hvert fall ikke trenger å betale henne i ferien. Det vi tenker om dette er at vi har jo betalt ferie 5 uker i året, så da mener vi dagmammaen burde få det også. Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå bruker ikke vi dagmamma, men jeg vil bare si at dere høres ut som drømmen for en dagmamma. Husk på at dine 5 uker betalt ferie er feriepenger... bruker du en svart eller en hvit dagmamma.

Skrevet

Vel, det er vel heller hun som er drømmen for oss:) Beste dagmammaen vi kunne ha fått og da vil vi betale henne deretter.

Vi betaler svart, men hun er en voksen dame og vet hva hun går glipp av ved å ikke jobbe hvitt, så jeg legger meg ikke opp i det.

Skrevet

Jeg betaler når minsten er syk. Ikke hvis dagmanmaen ikke klan ha han og ikke i ferier. Må planlegges med dagmammaen da;)

Skrevet

Der ble det mange "trykkleifer" gitt....

Skrevet

Vi har svart dagmamma, men har ikke hatt problemet før. Jeg har planer om å betale hvis hun er syk, for hun er nesten aldri syk. Men ahdde det blitt et problem at hun var ofte syk slik at vi etterhvert måtte ta fri uten lønn hadde jeg ikke betalt. Og når hun skal ha fri har jeg ikke tenkt å betale. Hvis jeg tar ut lillemann pga sykdom eller ferie betaler jeg.

Skrevet

Så bra at dere verdsetter henne, det får jo helt sikkert dere også mye igjen for.

Skrevet

når jeg var dagmamma tok jeg betalt for 3 uker ferie på sommern, foreldrene valgte enten å betale disse 3 ukene eller betale litt høyere sum de andre mnd. (nå var jeg litt billigere en endel andre dagmammar i omerådet av den grunn at jeg tok betalt ferie.)

Jeg tok også betalt for røde dager sel vom jeg ikke jobbet.

Ellers tok jeg betalt når barnet var hjemme sykt og hvis foreldrene bestemte å ta barnet ut på ferie. Men jeg jobbet alle dager som ikke var røde dager i jul og påske. Ba jeg om fri eller måtte ha fri grunnet sykdom betalte ikke foreldrene meg.

Men det kommer jo litt ann på hva dere har avtalt med deres dagmamma

Skrevet

Enig med deg. Det vanlige for alle andre er jo betaling slik dere praktiserer det. Greit å ha en ryddig kontrakt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...