firemerkersmør Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 Synes det høres rimelig rart ut. Står det ikke på flaskene at det ikke skal drikkes??
solstråle69 Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 Synes det er helt sinnsykt. Enkelte ting må man ta ansvar for selv.
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 Det skal jo ikke være dødelig, så sånn sett er det vel greit nok... Det er vanlig i "enkelte miljø" å drikke rødsprit, fordi det er billigere og enklere å få tak i.
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 Og når innholdet er et annet enn det skal være er det jo litt vanskelig å "ta ansvar selv".
♥Cherrypie♥ Skrevet 7. mars 2008 #5 Skrevet 7. mars 2008 Alle vet at uteligger og ekstreme alikiser drikker rød sprit. det er ikke lov å ha metanol i det pga at det blir drukket av enkelte.. Men biltema sin rød sprit var tilsatt metanol ved en feil... så vet ikke hvem som ikke har rett på hva jeg man bør vel helst genertelt holde seg unna!men alkisen som drakk rødspriten han var vant med å drikke hver helg måtte jo bøte med livet når han drakk en "feil" vare.. de bør ta ansvar for at de har hatt metanol i spriten! metanol er dødsdommen om man får det i seg... barn kan jo å få d i seg ved ett uhell.. om ett barn hadde drukket det hadde d ikke vært livsfarlig om d ikke var metanol i den,men om d var det ved en feil ja da skulle man hatt erstatning da!! selvom de folka drakk d her frivillig og visste godt hva det var de drakk så visste de heller ikke om metanolen da...for det skulle jo ikke vært oppi der in the first place!!)
Thunderstruck Skrevet 7. mars 2008 #6 Skrevet 7. mars 2008 Ja,det er helt sykt.Voksne folk drikker frivillig gift,og så krever familien erstatnig..Nei vet du meg hva..En plass går grensa altså!! Men forundrer meg ikke om de får erstatning.Det er mange før denne familien som skulla ha hatt erstatnig ja!!!!
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 7. mars 2008 #7 Skrevet 7. mars 2008 Hm det synes jeg hørrest rart ut. De som drikker rødsprit vet nok godt hva de har i seg. Det er lett¨å få tak i og det er jo billigere enn annen sprit. Mange alkoholikere drikker rødsprit.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 7. mars 2008 #8 Skrevet 7. mars 2008 For meg blir det bare helt rart, for man drikker da ikke rødsprit. Det står vel på at det ikke skal drikkes også.. Så da er man jo advart. Men vet at noen gjør det, men syns egentlig de kan takke seg selv da altså..
~Maja Mor~ Skrevet 7. mars 2008 #9 Skrevet 7. mars 2008 Jeg syntes også at det er galt at familien skal få erstatning. Det å drikke rødsprit er jo "å be om det" på en måte. Hadde han drukket forgiftet vann eller noe innen næringsmiddelindustrien, så hadde det vært noe annet. Men ikke pga rødsprit!
Sjefsmegga Skrevet 7. mars 2008 #10 Skrevet 7. mars 2008 Unasett så skal det ikke inneholde Mentanol..og det er et kjent faktum at alkoholikere drikker rødsprit fra tid til annen..så derfor synes jeg det er greit at de forlanger erstattning...så kansje de skjerper inn rutinene sine..hva hvis det var en tenåring??? Hender de drikker rødsprit også faktisk...
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #11 Skrevet 7. mars 2008 Poenget er jo at rødsprit ikke er dødelig! Grunnen til at denne rødspriten er farlig er jo fordi den er tilsatt noe den ikke skal inneholde! Det var ingen som kunne vite at det var metanol i den, og dermed plutselig var dødelig. Det er mye man ikke bør spise/drikke/røyke uten at det er dødelig ... Grunnen til at det var dødelig var ikke rødspriten selv, men metanolen som aldri skulle vært der i det heletatt. Da er det feil å flytte ansvaret over på de som drakk ... det er jo ikke deres skyld at det var feil på varen.
vi blir 4 :o) Skrevet 7. mars 2008 #12 Skrevet 7. mars 2008 noen mennesker forsøker å "melke" en hver sitasjon og tjene en slant.. synes det er helt tragisk, og håper de ikke kommer frem og ender med å måtte betale saksomkostninger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå