venter x3 Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 Er sånn i tvil. Det er jo mest lønnsomt å ha 100%.. Hadde det sist. Synes det er for tidlig å begynne å jobbe igjen etter ca 9 mnd hvis jeg tar fullt..
Tirilill Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 vi hadde full lønn sist, men syntes også det var veldig tidlig å la ungen begynne i barnehagen da han bare var 10 mnd. Derfor skal vi ha 80% lønn denne gangen. Men kan ikke akkurat si jeg gleder meg til å gå ned i lønn...men men sånn er det.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 Jeg hadde først tenkt 10 mnd med 100 % lønn, men så synes mannen min at det er litt tidlig å sende babyen i barnehage/dagmamma. I tillegg så blir jeg sannsynligvis arbeidsledig, og da er det bedre å bli hjemme i to mnd ekstra uten å være arb.ledig i forhold til at man blir innkalt til samtale med nav innen tre mnd. Så her tror jeg vi lander på 12 mnd med 80%, og etterpå blir jeg hjemme i fire mnd som arbeidledig med baby. Da er baby nesten 16 mnd når den begynner i barnehage- det er til det beste for han/henne. Men det kan jo bli at jeg begynner å jobbe før, om jeg bare finner en ok jobb...bare så det er sagt..
venter x3 Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 7. mars 2008 Har tenkt på det med arbeidsledighetstrygd,, Man får vel ikke det uten at man virkelig ikke får seg jobb? Ingen barnehageplass osv, er vel ikke grunn nok? Min permisjon er ute i mai ca, og får vel ikke barnehageplass før i august kanskje,,,,
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #5 Skrevet 7. mars 2008 Fra anonyme over her! Jeg bor på en liten plass, og de trenger overhode ikke min kompetanse her. Går nok mot flytting på sikt til større by. Som arb.ledig plikter man å søke på jobber, så det kommer jeg til å gjøre. Og får jeg jobb,så må og vil jeg si ja, men jeg har ikke helt troen da. Min perm går ut i april, og da er det ikke mange mnd før et nytt barnehageår... For å få arb.ledigtrygd må man ha tjent over 100.000 siste året, og melde seg arb.ledig. og være aktiv jobbsøkende. Det er riktig at ingen barnehageplass er grunn god nok til trygd. Du kan melde deg arb.ledig i mai og motta trygd for mai, juni og juli og videre framover selv om babyen er i barnehagen etter august. Det blir ikke så mange pengene, ca 65 % av inntekten året før eller et gjennomsnitt av de tre siste årene..
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 7. mars 2008 #6 Skrevet 7. mars 2008 Full permisjon med 80% lønn. Har hatt vikarjobb til nå, og tjent vanlig de mnd jeg jobba der, så det går bra.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #7 Skrevet 7. mars 2008 Velger trolig også 80 %, full permisjon, men gradert. På den måten kan jeg jobbe noe frilans etter ca. 8-9 måneder, og sånn sett forlenge permisjonstiden ytterligere, med tanke på å få den til å strekke lengst mulig ut på vårparten/sommeren i 2009. (termin i slutten av april) - ikke minst med tanke på at vi sikkert ikke får barnehageplass før i august..
*H* Skrevet 7. mars 2008 #8 Skrevet 7. mars 2008 vi skal ha 80%. jeg har permisjon fra 1. april til 31. august, sambo resten (6 mnd omtrent). så jeg får liten tid. er ferdig med studier nå til våren og har gode muligheter til å få jobb til høsten, er i søkeprosesser nå. så da vil det doble inntekta vår, og vi klarer å overleve:P jeg har jobbet 80% ved siden av studiene, men fremdeles vil jeg få en dobling i lønn når jeg går ut i jobb til høsten. får ta igjen permisjonen på nestemann:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå