nickoline og supermann Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 helvetes insulinresistens.... jeg må på lavkarbo, men liker jo å kose meg med et glass vin på en lørdag - gjerne 3 også... fant ut at det er 2,5 karbohydrater pr 100 gram i rødvin.... hjelp.... skal vel ikke slutte å leve heller....
vilværeanonym Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 jeg bruker å ta 100 g hvis det står i en oppskrift at jeg skal bruke 1 dl.. alt har smakt bra
Niem og Patrick Skrevet 7. mars 2008 #5 Skrevet 7. mars 2008 1dl stein veier vel ikke det samme som 1dl sukker? Så det har vel med massetettheten vil jeg tro.. Men angående vin aner jeg ikke
nickoline og supermann Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 7. mars 2008 ok... thanks, ble jo ikke så ille det da... får heller kutte ut snacks.
___ Skrevet 7. mars 2008 #7 Skrevet 7. mars 2008 Vin veier omtrent det samme som vann. Der kan du godt bruke 100 g = 1 dl, men for de fleste andre ting må du regne om. Margarin er for ekesmpel lettere og sukker tyngre.
meg & to små vampyrer Skrevet 7. mars 2008 #8 Skrevet 7. mars 2008 Ja, for andre ting er det ikke slik at 1 dl nødvendigvis er 100 gram.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå