Gjest Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 jeg har vært innlagt på sykehuset siden jeg fikk vite at jeg er gravid, og lurer nå på hva jeg skal gjøre for å komme i kontakt med jordmor, søke fødeplass og "komme i systemet" - før jeg kontakte fastlegen og "registrere meg" via han eller hva??? jeg er i uke 9+4. Føler meg litt dum som spør, men jeg vet ikke hvordan jeg søker fødeplass og dette her.
Tomtetroll Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 Du bestiller time hos legen, så forteller du at det gjelder graviditet. For da får du en dobbelttime, må ha det siden det er mye som skal gjøres første gang hos legen. Så ordner legen resten, både søker fødeplass og sender henvendelse til sykehuset om ul i uke 17-18.
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 Hei! Det spørs hvor i landet man bor om man må søke fødeplass. I bergen og kommunene rundt slipper man det. dette er forskjellig fra sted til sted. Jeg vet ikke hvorfor du er innlagt på sykehus, er det i forbindelse med graviditeten kan du snakke med dem. I så fall har de allerede registrert deg som gravid. Det er snart klart for din første svangerskapskontroll, og er du innlagt på sykehus av andre grunner. Kan du sikkert få gjennomført denne på sykehuset hvis du har ingen mulighet for å komme deg til egen lege. Snakk med personalet på sykehuset. I forbindelse med første svangerskapskontrollen blir alle papirer i forhold til ultralyd, evt fødeplass etc gjort klare og sendt. Hvis du skal søke fødeplass og har spesielle sykdommer etc som gjør at du bør komme på et spesielt sykehus hjelper legen deg med dette. Vet ikke noe om deg, så jeg har svart ut i fra det jeg vet, så får du bruke den informasjonen som er riktig for deg. Lykke til videre, håper dette hjalp litt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå