Gå til innhold

Hvordan holder dere ut... snufs...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først: føler med deg, og det er utrolig hvor sterke vi mennesker kan være når vi bare må.....Vår snupp hadde kolikk og drev på i ca 10 uker.

Det eneste som er medisinsk dokumentert er sukkervann. Det er vist seg å være smertestillende, og dessuten kan du være trygg på at det ikke er bivirkninger.

Vi brukte både 1 og 2 spiseskjeer per 1 del vann. kokte det opp, avkjølte og gav 2ml sukkervann per gang i sprøte(får kjøpt det på apoteket). Virkningen varer i 1/2- 2 timer/dose. Vi gav foran hvert måltid(pupp) og gjerne oftere på kvelden når det var som verst. Funker det, så funker det innen samme døgn/kveld :) vi brukte sukkervann ved alle måltider i ca 4-5 uker i strekk. gikk helt fint

Men jeg må si at vi brukte også: minifom, ammete, ikke melkeprodukter, massasje av magen, bære og bysse, bære og bysse, synge og gynge.....OG manuell terapeut: 1.gangen ble det verre, 2.gangen ble det litt bedre, tror jeg..., 3. gangen merkbart bedre og etter 4. gangen sovnet hun av seg sselv klokka 19.30 på kvelden......

Jeg har en følelse av at et var manuellterapeut og sukkervannet som var det mest virkningsfulle.

NB: det er gratis behandling så lenge det er utredning for kolikk, kun egenandel første gangen!!!!!

STÅ PÅ- du klarer dette!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange gode råd her, så jeg har ikke så mye å komme med. Men jeg kom til å tenke på dette:

Er du sikker på at hun får nok mat? En venninne av meg hadde samme problemet, og der viste det seg at lillejenta hennes ikke fikk nok. Så snart hun ga henne litt tillegg, så var det som en ny unge.

Vet ikke om dette er relevant for deg, men det er nå noe å tenke på..

Lykke til og stå på, det blir bedre!

Skrevet

Jeg ser at mange forslår Minifom. I følge min helsesøster frarådes nå bruk av minifom til spedbarn. Statens legemiddelverk har visst påvist noen bivirkninger. Jeg har derfor avstått å bruke det denne gangen.

Skrevet

Snille deg - ikke rart du blir fortvilet.

Nå er det vel ikke så mye man kan gjøre med kolikk annet enn å trøste etter beste evne og forsøke å bevare forstanden.

Mitt beste tips for å få hverdagen til å fungere bedre, er å skaffe et elastisk bæresjal. Du får dem på Baby Shop og Barnas Hus, evt. på nett. Hvis du går på tettinntil.no finner du instruksjoner og masse snille mennesker som kan gi deg tips.

Hvis bærer henne i froskestilling i sjalet vil hun lettere få ut luft, enn om hun ligger. Så kan du gjøre husarbeid eller gå deg en tur ute - det er best å holde seg i bevegelse. I tillegg vil dine bevegelser massere magen hennes, og nærheten til deg vil gi trøst og trygghet, uten at du blir bundet på hender og føtter.

Håper det kan være til hjelp!

Skrevet

Min gutt skrek fordi han ikke tålte melk, dvs når jeg drikker melk er skrikingen i gang og han får røde små prikker på kroppen. Han ble mye bedre etter at jeg sluttet å drikke melk.

Det kan være noe du spiser som babyen din reagerer på. Du kan kutte ut ting som løk, erter og lignende som lett kan gi luft i magen.

Eller ser det ut til at du har fått mange andre gode råd :)

Skrevet

Hei. Mange gode råd du har fått allerede. Jeg blei anbefalt fotsoneterapi, men malt, magemasasje og bæring på underarmen gjør at hu har lite vondt nå.

Når hun har vondt hjelper det godt og legge henne på magen på min underarm slik at hodet hennes ligger mot albuen min,hun har da en arm på hver side av min arm, og håndbaken min under hennes mage. Slik går jeg og gynger henne, det roer godt! Får massert magen fin da, og så får hun sett mye.

Skrevet

Jeg måtte også kutte ut melkeprodukter, youghurt var fy-fy, ost var heller ikke bra. Da ble det bedre her iallefall. Fikk ikke prikker mini`n her da bare masse luft i magen:-/ Har såvidt begynt å prøve meg på et lite melkeglass iblandt, ser ut til å gå greit nå men tar det litt "easy" for å være sikker:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...