Gå til innhold

Forespørsel om dagmamma for venninne. Pris???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som lurer på om jeg kan passe jenta hennes på 10 mnd 3 dager i uken i en og en halv måned. Hva ville være ok pris å ta for det???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi betaler vår dagmamma 225 kr dagen, da er mat inkl. Vi kjøper bleier. Småen er snart 16 mnd.

Skrevet

Jeg ville tatt vanlig dagmamma-pris ettersom det er så fast. Vi betaler 4500 i mnd for full plass.

Skrevet

hvorfor betaler dere mer enn det en full barnehageplass koster......

Skrevet

Fordi man får kontantstøtte

Skrevet

men man trenger vel ikke å betale mer for det.....

Skrevet

Høres fornuftig ut, men har litt dårlig samvittighet for hun får jo ikke kontantstøtte for barnet....Er jo bare 10 mnd....

Skrevet

Man betaler jo ikke mer. Kontantstøtta er 3300,- i mnd, så ergo betaler hun i svaret over 1200,- av egen lomme, altså mindre enn man gjør i barnehagen.

Skrevet

Det er vel få som vil passe et barn for litt over 2000 kr mnd. Det er en jobb på lik linje med mye annet, og de tjener adskillig bedre. Dessuten er det vel litt underlig at man skal tjene på å ha dagmamma?

Skrevet

Jo, men det må hun jo regne med. Det er jo ikke mange måneder det er snakk om og de hadde jo ikke gjort det hvis det ikke hadde gått økonomisk. Dagmamma skal ha betalt hun også :)

Skrevet

Ja det er sant det....det er jo ikke snakk om så mye penger uansett:-) Takk for svar alle:-)

Skrevet

Jeg ville aldri vært dagmamma selv hvis jeg bare fikk 2300 kr pr mnd. (er det ikke det barnehagen koster?) Da ville jeg fått 14 kr timen (hvis jeg regnet riktig nå :) 20 dager per mnd, 8 timer dagen.

Derfor betaler vi vår dagmamma litt mer :)

Skrevet

Du kan jo regne på det selv, som dagmamma kan man ha inntil tre barn under tre år og hvis man da skal ta det full barnehageplass koster vil man da tjene nesten 7000 imnd også skal man trekke skatt av det. Det er ikke store lønna i mnd det for å jobbe (ofte) fra 7-17 hver ukedag. De som jobber som dagmamma gjør det ikke bare for å være snille mot foreldrene, de gjør det for å ha til livets nødvendigheter de også. Grunnen til at barnehageplasser er billigere er jo fordi de er subsidiert av staten.

Og som de over her nevner så får man jo kontatstøtte hvis man har dagmamm.

Skrevet

du som mener bhg pris burde holde for dagmamma betaling- altså, hva skal dagmammaen leve av da? er hun dagmamma er hun dagmamma- og kan ikke passe to barn i tvillingvogn (foreksempel) og ta de med seg på den andre jobben (som hun da hadde vert nødt til å ha i tillegg for å brødfø seg selv)-- da kunne du jo liksågodt hatt med deg ungen din på jobb selv? tar man ca 4000 pr barn, og passer to stk, 7-8 timer hver dag mandag til fredag- får man en mnds lønn på 8000. ikke mye det!! så tar noen en helge jobb i tilleg, hvor man kanskje jobber annenhver helg på f.eks bolig for psykisk utviklingshemmede- det blir ca 4 vakter i mnd= ca 3000 kr- samlet mnds lønn ca 11000. og da jobber man i løpet av en mnd:

mandag

tirsdag

onsdag

torsdag

fredag

fri

fri

mandag

tirsdag

onsdag

torsdag

fredag

lørdag

søndag

mandag

tirsdag

onsdag

torsdag

fredag

fri

fri

mandag

tirsdag

onsdag

torsdag

fredag

lørdag

søndag

mandag

tirsdag

onsdag

torsdag

fredag

fri

fri

hehe- and so on:)) for ca 11000 i mnnd! eller 7000 i mnd om det skulle kostet 2000 pr barn:))

oæææ- elendig betaling 7000 kr i mnd, og da har man til sammen 4 dager fri i mnd... hadde vert ille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...