mamamamamamama Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 det hadde jenta mi i natt, måtte gi dobbel dose paracet for å få den under 39(var i kontakt med legevakt heletiden) Kl 4 våknet hun og kastet opp "levret" blod, da var det rett til lege. de fant ingenting. I dag våknet hun kl 07.30 med 40 i feber, ny tur til lege, jeg fikk bestemme om det ble innleggelse eller ikke, jeg venter litt til. Har vært syk siden tirsdag kveld. Sånn! Måtte bare klage litt. Har sovet 2 timer i natt og har en aktiv ettåring i tillegg. Mannen min kommer hjem i 22 tiden.....
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 Å nei! Stakkars lille vennen! :-( Og stakkars deg! Har selv hatt syk gutt i ca 3 uker nå, men ikke sååå syk... Han har hatt 1 uke diarè, 1 uke falsk krupp og omgangssyken denne uka... Sender dere en stooor trøsteklem!
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 Huff... Tror jeg hadde fått henne innlagt - så slipper du ha ansvaret alene. Er det noen som kan hjelpe deg med 1-åringen en stund? God bedring till gullet.
Mamman til Mari Skrevet 7. mars 2008 #5 Skrevet 7. mars 2008 Huff, det ER ekkelt med så høy feber altså! Vesla mi hadde også nærmere 41 her for en stund siden. Husk masse væske, hvis jenta di får det ned. Lykke til og GOD BEDRING :-)
mamamamamamama Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 7. mars 2008 besteforeldre er på jobb, men mulig de kommer etter jobb. Svir på øynene fordi jeg er så trøtt! Og hun som har gledet seg i 6 mnd til LISA BØRUD konsert i morgen! Skal prøve alt jeg kan å få henne på beina slik at hun kan gå på konserten.
nickoline og supermann Skrevet 7. mars 2008 #7 Skrevet 7. mars 2008 41 vil jeg si er farlig... gir du stikkpiller? har hun diare? har du tatt avføringsprøve. jeg ville lagt henne inn... sønnen min kastet ikke opp blod, men jeg kjenner meg igjen i beskrivelsen ellers... om hun har diare da. gutten min hadde salmonella! slår ikke ut på CRP!
mamamamamamama Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 7. mars 2008 gir flytende ibux, hun har hatt diarè 2 ganger i dag. Hun sover nå, skal se hvordan hun er når hun våkner. Har faktisk ikke tenkt Salmonella, hun har spist det samme som oss før hun ble syk.Men det er jo mulig.
nickoline og supermann Skrevet 7. mars 2008 #9 Skrevet 7. mars 2008 det var en salmonella som kom av fuglebæsj. antakelig spist snø ute.... var på samme tid sist år. sjekk ut salmonella thyriorum tror jeg det er . gutten min var oppe i 14 bæsjebleier.... verdt å sjekke det ut da. ikke noe å gjøre med den, men vi ble utestengt fra barnehagen i 4 uker. skulle vært innlagt da det stod på som verst, men da de endelig fant ut hva som feilte hadde kroppen ordnet opp selv.... du får prøveglass på legesenteret. tar noen dager før du får svar.
nickoline og supermann Skrevet 7. mars 2008 #10 Skrevet 7. mars 2008 ibux kan gi blødninger.... gi rectalt.
solstråle69 Skrevet 7. mars 2008 #11 Skrevet 7. mars 2008 Uff! Seriøst - hvis du har mulighet til å legge henne inn, ville jeg absolutt gjort det! Kastet opp "levret blod"? Synes nesten det er rart de ikke la henne inn, jeg. God bedring, uansett hva dere velger!
mamamamamamama Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #12 Skrevet 7. mars 2008 legen mente hun hadde sprengt blodkar i megen og så kastet det blodet opp, han kjente på magen og den var fin. hun snakker og går så syns liksom ikke hun er dårlig nok til innleggelse. Hele familien min + meg selv er helseutdannet, så jeg har god støtte der. men vi er vel kanskje litt tregere med å legge henne inn da....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå