Gå til innhold

Vedr skifte til nytt bilsete

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente på 3,5 år. Hun har hatt sin nåværende bilsete siden hun var 3/4 år gammel. Imidlertid er det nå blitt veldig utslitt. Hun har fått opp stoffet på setet på den ene siden både ved albuene og ved hodet, slik at hun nå sitter og tar ut stoffet innforbi ytterstoffet (hvis noen skjønner...). :(

Dermed er jo ikke stolen trygg lenger - siden den egentlig er defekt. Datteren min har veid rundt 13,5 kg i 1,5 år vil jeg tippe og nå endelig begynner hun å gå opp (ligger nå på 14,6 kg). Det vi vurderer er om vi skal kjøpe nytt bilsete til henne i kategorien 15 kg og oppover, hvor hun da sitter festet med bilens belte.

Hva ville dere gjort? Vi har ikke så lyst til å kjøpe et likt sete igjen når hun allikevel snart skal over til et annet sete pga kg.

Hun er også ram til å ta av seg belte på stolen - og det er mange ganger vi har stoppet for å få på henne beltet igjen. Imidlertid synes hun det er veldig gøy når vi har like ting som henne - og jeg tenker at hun kanskje ville synes det var gøy å sitte i stol med bilbelte som vi også bruker - MEN for all del det skal ikke gå på bekostning av sikkerheten. :)

Glad for alle råd! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...