Madamina Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 Veier 85 kilo, det er to kilo mer enn før forrige svangerskap. Gikk da opp 22 kilo (!) og hadde problemer med kroppen lenge etterpå. Har ikke lyst til å bli så svær denne gang, spesielt ikke med stor mage og kanskje vann i beina på sommeren. Kan egentlig ikke spise så mye mindre, for jeg spiser kanskje for lite og sjeldent. Men kan jeg begynner å trene masse? Kunne tenke meg å ta av 10 kilo under dette svangerskapet. Dvs. at jeg ikke vil over 95 kilo når fødselen nærmer seg. Har nesten ingen muskler... Tips?
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 Hei jeg leste nettopp en artikkel hvor det stod at man aldri skulle slanke seg når man var gravid. Det du kan gjøre er som du sier og heller bli mer bevisst på å spise lite og ofte. Hvis du ikke er vant til å trene, skal du heller ikke begynne å trene masse når du er gravid...men starte med å gå turer og trene litt. Store omveltninger er ikke bra når man er gravid, hverken for deg eller den lille. Du merker nok forskjell om du får faste rutiner på matvaner og går deg en tur på f.eks 30 min hver dag :-) bare et lite tips fra meg. Lykke til.
Jente 07 + reke 30.okt. 08 Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 Men da vil du i utgangspunktet ikke slanke deg, men unngå for mye vektøkning. Slanking og svangerskap/gravid er jo to ord man ikke skal sette i samme setning. Mitt råd er å være aktiv så lenge du orker og har helsa til det, og i tillegg prøver å spise oftere. Velge mat med lite salt og sukker, og unngå for mye karbohydrater. Spis masse grønnsaker og annen ren/ubehandlet mat.
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 Hei! Jeg ville tatt kontakt med lege/jordmor snarest og be om en time. Få hjelp til å gå igjennom kostholdet og mosjonsvanene dine. fødestedene har ernæringsfysiolog som lege/jordmor kan henvise deg til. Jeg har en liten datter på 7 mnd, som spiser ca hver3-4 time. Prøver å spise litt sammen med henne, da får jeg mangen måltider og spiser litt hver gang. I tillegg går jeg tur hver dag på 30-60 min. Det er dette de anbefaler alle å spise ofte og bevege seg hver dag. Du skal aldri slanke deg under et svangerskap, dette da fette du har inneholder tungmetaller etc som ikke er bra for fosteret. Men det er lov å jobbe litt med maten og kroppen så man ikke legger på seg mere enn man trenger. Prøv mat hver 3-4 time i våken tilstand. Spis alltid frokost, frukt til lunsj, middag og en lett kvelds. Skulle du bli sulten mellom måltidene er det lov å spise så masse frukt man bare vil. og det er lov å ha en kosedag i uken. Om lørdagene lager vi alltid god middag, og koser oss med det vi har lyst på. Ikke slank deg, men det er lov å gjøre litt forandringer i kostholdet som du vet du vil klare. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå