siwiren(fødeklar) :-) Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 Har hatt mange fler kynnere enn vanlig i går kveld og i dag. De er ikke så veldig mye vondere og jeg kjenner nesten ingenting i ryggen. Bare nederst i magen. Men magen strammer seg ofte når det gjør vondt, noe som er nytt. Og de kommer som sagt oftere, kan dette vær rier?
mto2 Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 Det finnast ikkje dumme spørsmål, bare dumme svar.... Og mitt svar er: ja, det kan vere rier, men treng ikkje vere det. Ring føden om du lurer. Dei kan gje råd, og evt måle om det er kynnarar eller rier.
siwiren(fødeklar) :-) Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. mars 2008 Takk! Er bare litt bekymra for om jeg ikke får så sterke rier at jeg skjønner det er rier... Har bare 8 dager igjen så det kan jo skje når som helst! Får se om det tar i vei.
*Super*Mamman* Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 Jeg hadde masse kynnere sist gang, men merka det tydelig da det gikk over til å bli rier. Da blir det vondt. Kynnere er med "ubehagelige"; men ikke direkte vonde.... Lykke til:)
Emilie&Markus Skrevet 7. mars 2008 #5 Skrevet 7. mars 2008 Riene kommer jo i tak og regelmessig. Du vil nok merke hvis det er rier at hver enkelt ri kommer sakte på deg og bygger seg opp med endel smerte og ubehag før den går sakte over igjen.. Sier ikke at de første nødvendigvis er kjempevonde, det var de ikke hos meg sist gang før jeg var halvveis i prosessen. Alle opplever de foskjellig, hos meg satt smertene mest nederst i magen og litt i ryggen. De første timene lurte jeg veldig på om det var kynnere eller rier, men begynte å ta tiden med klokke og kjente at smertene ble mer og mer merkbare, etter et par -tre timer var jeg ikke i tvil om at det var igang.
canutten Skrevet 7. mars 2008 #6 Skrevet 7. mars 2008 bare husk at uansett hva det er så kan det vare en stund... har selv hatt regelmessige rier og kynnere nesten konstant siden forrige onsdag. det er veldig slitsomt for kroppen...nå er jeg en uke over termin, og ingenting har skjedd.
3-snart4-barnsmamma Skrevet 7. mars 2008 #7 Skrevet 7. mars 2008 Høres ut som kynnere syns jeg. Du vil nok kjenne det når riene setter i gang. Men rådfør deg med sykehuset om du er usikker.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 7. mars 2008 #8 Skrevet 7. mars 2008 Har hatt slike sterke vonde kynnere i noen uker, ei stund er de 10 min i mellom regelmessige og så 4 min i mellom og så uregelmessige og så borte og så tilbake. Noen ganger vondt bare foran nede i magen, noen ganger bak i ryggen noen ganger ned et bein i tillegg til i magen... Ikke noe baby her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå