Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 Hvor lenge prøver dere å få fram en rap eller flere etter mat før dere gir opp?? jeg kan sitte 20-30 min... Føler jeg sitter i evigheten med jenta vår... men ikke alltid det kommer noen lyd... og til kvelds får hun kjempe vondt i magen da hun stakkars ikke har fått opp noe luft i løpet av dagen! På natterstid er verst.... Noen som har noe tips....
loveandmarriage Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 Hvor gammel er ho? Noen ganger kommer det ingen rap hvis jeg har han mage mot mage, hvis du skjønner. Men hvis jeg setter han opp (støtter han selvfølgelig) så kan det komme med en gang. Nå er min gutt 5mnd da, litt lettere å gjøre det med han enn ei ganske nyfødt ei..!
Tussa og Sofie Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 Uff, sliter litt med det samme selv, spesielt på natten fordi hun sovner.... ender med at jeg legger henne uten rap ofte. Har også endel magevondt. Er 4 mnd. På dagen går det greit, får flaske og jeg raper henne 2 ganger ila måltidet. Hjelper noen ganger at hun sitter på fanget, da legger hun press på magen sin ved at hun krøkes litt sammen, samtidig som jeg klapper henne på ryggen, da kommer det ofte en rap ja.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 HUn er 4 uker i dag.. så ikke så enkelt å få de til sitte:) Men ja hun ligger mage mot mage som regel...er opp å går ofte også!! Andre teknikker som kan anbefales?
petite fleur Skrevet 7. mars 2008 #6 Skrevet 7. mars 2008 Hvis jeg ikke får noen rap, pleier jeg å legge han over knærne mine og stryke han over ryggen, da tar det ikke lang tid før rapen kommer. Når han var så liten som din, pleide jeg (hvis rapen aldri kom) å legge han på venstresiden hans, det skal være lettere for tarmsystemet å fordøye da. Bare husk å støtte babyen opp med puter/ tepper på sidene slik at han holdes på siden.
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 7. mars 2008 #7 Skrevet 7. mars 2008 2 tips 1. ta henne raskt opp på skuldra med engang ho slipper puppen (ikke vent for å la maten synke eller ta på innleggene i bh'n- opp med en gang) dersom ikke dette funker så 2. legg/hold henne ned med hodet lavere enn resten av kroppen et par sekunder, og så ta henne opp på nytt (tenk som om du har en flaske med noe seigtflytende på, når du snur flaska opp ned så stiger luftboblene opp i bunnen. Når du så snur flaska rett vei, stiger luftboblene opp og ut igjen)
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #8 Skrevet 7. mars 2008 Takk for tipsene oktobernurket, og knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt:) Ska få prøvd disse tipsene i dag og natt!!
Barbafin Skrevet 7. mars 2008 #9 Skrevet 7. mars 2008 Det er ikke lett, nei! Spesielt om natten. Du kan forsøke å holde han opp mot deg og trykke (veldig forsiktig!!) på korsryggen når han puster inn. Et gammelt triks som jeg har lært av min mor. Vet ikke hvorfor, men det virker.. Ellers så hjelper det noen ganger å la dem ligge flatt en stund og så ta dem opp for å rape.
Gunni_2 Skrevet 7. mars 2008 #10 Skrevet 7. mars 2008 På dagtid holder jeg gutten min oppe så mye som mulig, men så er han en veldig sosial baby som elsker oppmerksomhet og være oppe og se på alt det spennende som skjer. Jeg sluttet å ta han opp om natten, det kom sjeldent noen rap og jeg forstyrret tydeligvis søvnen hans. Han er en av de ammebabyene som ikke trenger å rape så særlig om natten. Trenger han å rape, viser han det ganske tydelig med å bli urolig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå