Gjest Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 Kan vi ha en liten avstemming her? Hva mener dere bør være den øvre aldresgrensen for å bli ammet?
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 Jeg mener: 2 år Men ville ikke brydd meg hvis andre ammet lenger.
nickoline og supermann Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 ute på kafe osv... 1 år - hjemme synes jeg det er helt ok til 3 år.
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 7. mars 2008 #6 Skrevet 7. mars 2008 Det er jo veldig forskjellig hva folk mener. Jeg mener 1 år er grensa. Jeg syns nesten det er litt "pervo" med større barn. Sikkert at det er fint med morsmelk, men det går jo an å pumpe seg og gi melken fra kopp da.
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 7. mars 2008 #7 Skrevet 7. mars 2008 Vanskelig å si, egentlig... Til barnet selv kommer og ber om å få pupp... På en annen side trenger de vel ikke mm lenger enn til fylte året... Viktigste er mors følelse og barnets interesse rundt det å amme...
Venezia 1 Skrevet 7. mars 2008 #8 Skrevet 7. mars 2008 Jeg vet ikke hvor store fordeler det har for ungen å bli ammet etter de har fylt 1 år? Noen som vet?
Den heldige eier av ett barn Skrevet 7. mars 2008 #9 Skrevet 7. mars 2008 Du skjønner vi som ammer litt større barn, greier faktisk å skille når puppene våre blir brukt som noe seksuelt eller som et matfat:)
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 7. mars 2008 #10 Skrevet 7. mars 2008 Ja, jeg sa jo at vi alle har forskjelige meninger Det var min
Audacious Angel Skrevet 7. mars 2008 #11 Skrevet 7. mars 2008 At folk mener det er "pervo" å amme barn etter fylte 1 år viser jo virkelig hvilket sexifisert samfunn vi lever i... Jeg mener det er helt opp til den mamman som ammer, så lenge mammaen er komfortabel med ammingen er det helt greit. Jeg mener å ha lest et sted at imunforsvaret har godt av en daglig dose mm frem til hverfall fylte 4... Selv stoppet jeg med snuppa da hun var 10mnd pga eksem og er veldig lei for det, skulle gjerne ha holdt på lengere. Med knøttet nå er eksemen enda værre og jeg håper å klare å få i han litt mme snart, men flaska er vist bare til å gnage på...
OsloMor Skrevet 7. mars 2008 #12 Skrevet 7. mars 2008 Eh, hvorfor skal man pumpe seg å gi fra kopp når man fint kan amme?? Det skjønte jeg ikke helt... Ammer min 1.5 åring og hun sier klart og fint:"Jeg vil putte". Folk må gjøre som de vil, jeg bryr meg døyten om hvem som ammer og ikke ammer.
Venezia 1 Skrevet 7. mars 2008 #13 Skrevet 7. mars 2008 Jeg mener at det som må avgjøre spørsmålet er hvor lenge barna har fordeler av morsmelken. Tror ikke det fra naturen er meningen at vi skal amme til evig tid.
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #14 Skrevet 7. mars 2008 men nå sporer vi litt av.. Skulle jo være avstemning! Dere som er for langvarig amming: har dere noen øvre grense for når dere mener det er greit å amme? 3 år? 4 år? 14 år? 18 år?
OsloMor Skrevet 7. mars 2008 #15 Skrevet 7. mars 2008 Min går på 2 år, da er takk og farvel til puppens tjeneste for denne gang! Selv om vi skal nattavvenne nå i påsken da.
Audacious Angel Skrevet 7. mars 2008 #16 Skrevet 7. mars 2008 Det kommer jo også helt ann på hvor man bor... i verdensdeler som har dårlig tillgang på rent drikkevann er det jo så absolutt en fordel å amme så lenge som mulig.
Audacious Angel Skrevet 7. mars 2008 #17 Skrevet 7. mars 2008 Jeg kan ikke sette en øvre grense for hvor lenge andre mammaer skal amme... og jeg vet ikke hvor lenge jeg selv ville ha ammet om jeg hadde hatt muligheten til å langtidsamme.
Venezia 1 Skrevet 7. mars 2008 #18 Skrevet 7. mars 2008 Syns det skal foreligge ganske spesielle grunner for å amme en unge som er eldre enn 2 år! Det er vel en grunn til at man i Norge ønsker at man ammer til 1 år, da er vel det nok da? Blir litt flau når jeg hører ungen mase seg til pupp, jeg altså. Eller kommer bort og drar opp genseren og begynner å suge.
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 7. mars 2008 #20 Skrevet 7. mars 2008 Dette er noe hver enkelt må avgjøre selv. Denne diskusjonene fører alltid mange sterke menineger med seg. Jeg mener at man bør amme så lenge man selv og barnet føler for det. Jeg for min del, tror ikke jeg har hatt noe imot dersom lillegutt ville ha pupp til kvelden nå..enda han er 2 år. Men ville nok ikke ammet offentlig etter litt over 1 år tenkre jeg. Ammet selv til han var 10 mnd. Da var det stopp fra han side. Skulle gjerne ammet til han var 1 år iallefall. Men ganske greit at han selv sa ifra at han ikke ønsket det lenger.
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #21 Skrevet 7. mars 2008 1 år. Da klarer de fint å drikke lettmelk og spise vanlig mat og brødskiver.
Hegemor og Marcusgullet Skrevet 7. mars 2008 #22 Skrevet 7. mars 2008 Jeg mener at det burde være nok å amme frem til barnet er ca 1 år, men folk må jo få gjøre det de føler er best for seg og sine barn da såklart:o)
OsloMor Skrevet 7. mars 2008 #23 Skrevet 7. mars 2008 Verdens helseorganisasjon anbefaler faktisk morsmelk inn i andre leveår... Vil tillegge at jeg ikke bryr meg om hvor lenge andre vil amme, selv om min personlige grense går på 2 år.
alvis Skrevet 7. mars 2008 #25 Skrevet 7. mars 2008 For meg personlig er grensen 1 år +/-. Sånn ellers syns jeg kanskje 2 år er max. Men folk må jo gjøre det de har lyst til og det de føler er best for barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå