Gå til innhold

Hvor mange barn er nok egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 3 barn. Men må innrømme at jeg gjerne kunne tenkt meg et barn til. Men egentlig så er vel dette galskap?! Skal jo følges opp med kjøring osv. samtidig som det jo tilsier enda flere år uten stevnemøter med mannen min. I tillegg koster det penger, og vi har allerede for lite plass og for lite soverom..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

for meg blir nok to barn nok. Har ett nå og vil gjerne ha ett søsken til gutten min - men der holder det for meg tror jeg. + at jeg fyller 30 i år og har planer om å være ferdig med svangerskap og fødsel innen jeg er 32 hvis alt går etter planen. Vil ikke være noe eldre enn det med nestemann. Og da sier jeg stopp. Tenker både på økonomi, kroppen min, forholdet, oppfølging osv osv.

Skrevet

For vår del er 3 barn nok:*) Hadde vi ikke trengt lønna mi, altså jeg kunne vært hjemmeværende, og vi hadde hatt nok plass og grei økonomi, kunne jeg kanskje tenkt meg nr 4. Men pga utopiske krav i forhold til det, er 3 barn nok her i huset:)

Skrevet

Om du ønsker deg flere barn er jo det du skriver bare egoismen som taler... Det at vil ha det bedre økonomisk og comfort, veier det opp mot et barn?

Jeg hadde ikke latt det komme i veien for et barn hvertfall... Jeg venter nr 4 nå, og gleder meg veldig! En får det til om en vil. :) Kommer tid hvor en får mer enn nok tid til mann og barna vokser jo ut av hjemme. Og da er det jo synd om du angrer deg for at dere ikke fikk et barn til...

Skrevet

Overgangen fra 3 til 4 er ikke stor:0)

For oss er 4 barn passelig....tror jeg;0) Vi får se!!

Hva soverom angår, så har de ihvertfall her hos oss en tendens til å bunkre seg sammen når de skal sove uansett! Selv om alle HAR sitt eget soverom foretrekker de familiekøya på gjesterommet, hvor 11, 7 og 2 åringen gjerne sover sammen.

Penger er jo et argument, men samtidig er det jo lite nytt babyutstyr som må kjøpes inn?

Og stevnemøter, ja... Vi prøver å sette av tid til stevnemøter nesten hver eneste kveld, men da innenfor husets fire vegger! Viktig å ta seg tid til hverandre hver dag, særlig når en har små barn i huset.

Skrevet

For min del, at vi begge jobber som vi gjør, ha 100%, jeg 75% og 3 barn som skal følges opp på forskjellige måter.... Det hadde bare blitt pes, og det ønsker jeg ikke for oss. Vi velger å ta oss av de 3 vi har på beste mulige måte og det får holde.

Å ha det greit økonomisk er faktisk ganske ålreit synes jeg. Vi har ikke penger å øse av i hytt og pine, vi har så vi har mat i skapene, klær, og vi betaler regningene våre. Men de helt store utskeielsene har vi ikke mulighet til. Ett barn er en ganske stor kostnad egentlig. Barnehage, mere klær, aktiviteter for de større barna...

Økonomien er en ting, og comfort avhenger av hvordan man ser det. Det er ganske hektisk å ha med en 1.-åring på fotballkamper, når h-n hele tiden flyr innpå banen eller "Løper til skogs". Man vil gjerne se på barnet som spiller kamp, samtidig som man ikke kan slippe løs en 1.-åring heller... Dette var kun ett eksempel av mange.

Men det er jo kjempefint at dere kan få nr 4 da:) Å få barn er jo en glede. Men man har sannelig stor glede av de barna man allerede har fått også:)

Skrevet

Mange gode argumenter for nummer 4 her. Tror uansett jeg må roe litt ned og vente litt med nummer 4. Men er rimelig sikker på at nummer 3 her ikke er siste.

Er jo fantastisk å få følge opp et barn!!

Skrevet

Vi venter vårt 3, og har vel bestemt at det holder. Mannen min jobber mye, så jeg er en del aleine med ungene. Hadde han hatt en 8-16 jobb kunne jeg sikkert tenkt meg kanskje en til =P Men trur nok vi får nok å gjøre med de vi har etterhvert som de vokser til. De er jo små ennå, og krever ikke så mye ang. kjøring, lekselesing osv.

Skrevet

Jeg venter nr 2, og sambo har ei fra før, så vi får 3 tilsammens.. Jeg har kanskje kunne tenkt meg 3 "egne", altså en til etterhvert, men sambo har nå sagt stopp.. Så får glede meg denne siste gangen, og nyte den siste tiden av svangerskapet :S

Skrevet

Må jo slenge på at jeg bare er 23, og helt fint kan vente 10 år før vi får en attpåklatt:)

Men det er jo helt klart et økonomisk aspekt. barnehage, sfo,klær,aktiviteter osv.

Mannen min skal få kaste den henvisninga til sterilisering i hvert fall, så får vi heller finne annen prevensjon til vi er sikre på enten eller

Skrevet

Kunne tenkt meg fire, men mannen min vil berre ha tre.

Skrevet

Hvor mange barn som er nok er det bare den enkelte familie som kan vurdere.

For oss er 8 akkurat passe.

Skrevet

Ja, sant det! Var ikke noe negativt ment i innlegget mitt. :) Leser at det kanskje kan bli tolket sånn. Var bare et eks til HI som har lyst på et barn til...

Men så ser ikke jeg på barn som utgift... Har aldri gjort det. Men det stemmer nok det altså. Men så har vi nok ressurser og da.

Men det å få barn er en gave, virkelig. Men jeg mener det jeg skriver når jeg skriver at en har råd til det en vil.

Skrevet

Gift og så unge og tre barn... Det er ikke værst! Hvor gamle er barna?

Skrevet

Dette er så indiviuellt som man kan få det til...noen har nok med ett, mens andre kan ha 10 uten at det er for mange for dem..

Har tre vi også..føler litt samme dillemmaet, litt for lite hus, driver å pusser opp og kan bygge på....økonomien er veldig bra, men han jobber mye så da holder det med 3 barn for vår del akkurat nå..men samtidig så ønsker vi oss flere også...men vi skal ta noen år å tenke, vi er fortsatt unge, 29år...så vi har mange år enda på å lage barn :-)

Skrevet

Mannen min er ikke så ung da;) Barna er 7år, 2,5 år og 9 uker..

Skrevet

Tror ikke det er så mange som greier mer enn en 8 - 12 stykker, men opp til det er det nok indoividuelt hva som passer for de fleste. Hadde det passer sån ser jeg for meg at jeg kunne hatt 4 - 5 unger, men så sen som jeg var til å få første får jeg vel si meg fornøyd med de to vi har.

Skrevet

For meg er 2 helt ypperlig. Vi har nettopp fått vår nummer 2 og føler at vi har fått de barna vi har ønsket oss. Men man skal jo aldri si aldri da.

Skrevet

Synes to er mer enn nok for øyeblikket jeg... ;-)

Skrevet

for meg er to barn nok, men ok med tre om det skulle skje... ikke flere....

Skrevet

Hvor mange barn er nok?

Det lurer jeg på også;))))

Vi har nå 4,men jeg har sååååååå lyst på "bare en til".

Mannen sier jeg får spørre han om et par år,men tror ikke han vil da heller.Vi får se:)

Om 5 er nok for meg,nei det vet jeg ikke før jeg har prøvd;)

Skrevet

For oss er 3 barn nok:)

Skrevet

Det er nok helt opp til enhver, men for oss så er den ene vi har helt perfekt :)

Skrevet

3, maks 4, synes nå jeg! Men det er jo selvsagt opp til hver enkelt... Er jo digg med stor familie da, så... Om jeg hadde hatt 3 barn og ville hatt et til, hadde jeg kjørt på! : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...