babysjuk82 Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 Har hatt akutt tannpine siden ons.ligg bare og hyle og skrik.nestn ik sove elr spist.fyfaen d hr e d verste eg ha opplevd.time t t.legen idag.fikk ik kom in før.har t.legeskrækk,men æ gler mg t og bi kvitt smertan!
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 huff dette høres ikke noe godt ut, håper du har fått den hjelpen du trenger hos tannlegen. du skriver ikke noe om hva du har brukt av smertestillende....
Tomtetroll Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 Paracet kan man ta i normale doser som gravid, men ibux bør en holde seg unna. Jeg var veldig plaget med to tenner i mitt forrige sv.skap, men det var da i 5 og 7 mnd. Da tok jeg paracet, og har en frisk og sterk gutt på litt over året nå.
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 Hei! du kan ta paracet, men som hun andre sa ikke ibux eller smertestillende som inneholder ibubefen. Men dette kan du få hjelp til på apoteket. Evt sterkere smertestillende skal kun taes i samråd med lege. Jeg lider av migrene og må ta litt sterkere smertestillede i løpet av svangerskapet, måtte det sist også. Har en velskapt jente, som ligger forand tiden i utviklingen. Men denne medisineringen var under sterk oppfølging av lege, og jeg var oftere til kontroller. lykke til, håper tannverken forsvinner.
villemo* Skrevet 7. mars 2008 #5 Skrevet 7. mars 2008 Jeg vet at man kan ta Paralgin Forte når man er gravid. Det står i bruksanvinsningen at det påvirker fosteret, men så lenge man følger riktig dosering, og ikke bruker det over lang tid, er det ikke farlig. Jeg tok dette faktisk her om dagen, og hadde en forferdelig opplevelse. Ca 20 minutter etter jeg hadde tatt tabletten fikk jeg så sterke smerter i rygg og mage at jeg måtte ringe legevakten. De ville ha meg inn, og legen sa da at det var riktig at man kan ta det under graviditet. Men med forsiktighet spesielt de 3 første månedene. Men hun kunne garantere meg at med lav dosering ville det ikke ødelegge for svangerskapet. Så da fikk jeg jo høre det fra lege også. Grunnen til mine smerter var en allergisk reaksjon... Det ga seg når tabletten gikk ut av kroppen. (Jeg har fibromyalgi og mye smerter i kroppen. Det var derfor jeg tok det i utgangspunktet da). men vanlig Paracetamol (pinex, Panodil, Paracet) kan man ta opp til 3gram i døgnet av som gravid. Huff,- kom deg til tannelegen! Det er jo så forferdelig å ha tannverk. Man fungerer jo overhodet ikke i det hele tatt når man har det. Misunner deg ikke.... (husk å si du er gravid når du er hos tannlegen, for da må de bruke annen bedøvelse fikk jeg fortalt...) God bedring!
NormaJean Skrevet 7. mars 2008 #6 Skrevet 7. mars 2008 som villemo skriver så kan du ta paralgin forte. bedre for både deg og babyen at du får gjort noe med smertene. fort deg til tannlegen;)
babysjuk82 Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 7. mars 2008 Eg har brukt både ibux og paralogin f. Va t t.legen idag.fy flate d va ondt.trakk ei tann,og røtern t ei annen.bedóvelsa virka ikke.lå der og hyla og skreik. Flaut.men fy,sterkast smertan eg ha opplevd.tør aldri t t.legen mer.har enda ondt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå