Gå til innhold

Noen andre som har opplevd langvarige, kraftige kynnre? Ble helt redd jeg!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Natt til onsdag lå jeg våken i over tre timer med ganske så kraftige magesmerter. Har hatt en del "småkynnere" i til nå, men dette kjentes andeledes ut. Kynnerne jeg har hatt før har gått over i løpet av noen få min. og i grunn bare vært ubehaglige, ikke vonde!

Nå gjorde det ordentelig vondt! Takvise smerter med 5 min mellomrom, varte i et-to minutter, og var ikke nederst i magen som ved kynnerne jeg har hatt, men mer i hele magen, begynte øverst over navlen og klemte til nedover. Jeg måtte ligge i sengen, ble bare verre om jeg reiste meg opp. Lå tilslutt med rumpa rett i været, det hjalp litt..

Ble redd jeg. Visste ikke helt hva jeg skulle tro. Det var vondt så jeg gråt nesten, men ikke så vondt at jeg kunne rope liksom... Er førstegangsfødende, og følte meg plutselig veldig usikker!! Tenkte hjelp, hva om fødselen er i gang!!! Tenkte på om jeg skulle ringe føden, men gjorde ikke det da, redd for å virke hysterisk eller noe, vet ikke jeg. Bare dumt å la være sikkert..

Snakket med jordmor på jobb neste dag (sykepleier selv), hun sa at det var kraftige kynnere jeg hadde hatt, og at det ikke var farlig siden det ga seg.

Men det holdt jo på i tre timer?!?

Jordmor sa at så lenge ikke vannet gikk, eller jeg blødde og smertene ikke ble verre og verre eller tettere, så var det ok. Men hvis jeg opplevde det igjen så burde jeg ringe føden, og komme inn for en sjekk, siden slike kraftige kynnere kan modne livmormunnen og føre til for tidelig fødsel. Og hvis det er tilfelle, risikerer jeg å bli lagt inn for å bare ligge å ruge sa hun.

Noen andre som har opplevd det samme? Jeg er 25 + 2.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt slike kynnere! Ringte da føden, kom inn på sjekk og fikk beskjed om å ta det med ro! Kommer det tilbake, så må jeg også inn på sykehuset for å ruge...håper det holder seg borte! Har nemlig ligget 2 mnd på sykehuset pga ekstrem svangerskapskvalme!

TA det med ro og ikke stress! Ring føden om det skjer igjen:)

Skrevet

Hvor langt var du på vei da du opplevde dette? Hadde det påvirket modningen? Hadde du gjort noe spessielt akkurat den dagen?

Jeg jobber 50% og syntes det fungerer bra.. Men hvor rolig skal man ta det liksom? Vil ikke føde for tidlig!!!! Ringer føden neste gang..

Masse sp.mål, tusen takk for svar :-)

Skrevet

Jeg har hatt det i hele natt.. jeg ble og redd.. har en sen SA fra før... men der er vist normalt.. jeg var hos legen idag og ble sykemeldt i en mnd. fikk høre hjertelyden og alt stod bra til der inne.. men jeg er redd for å få like kraftige smerter i magen igjen.. jeg har litt her og der.. men det går heldigvis over. Jeg er er 20 uker idag (20+5 etter ul)

Skrevet

Sliter veldig med smertefulle kynnere selv hver dag. Disse har økt på de siste ukene, så jeg ble fortalta av jordmor at jeg måtte kutte ned på gåturene mine(Går ca 1-1,5 t 5 ganger i uka) og stresse mest mulig ned. Hvis ikke det ga seg så måtte jeg kontakte føden for hun ville ikke ha noe fødsel før uke 30. Er selv 24 + 2.

Så kanskje du bør delvis sykemelde deg en periode.

har selv gått over på svangerskapspenger nå da jeg jobber med kjemiske stoffer som kan være til fare for fostret.

Men kanskje du skal ringe føden og ta en sjekk for å roe deg litt ned, hvis det plager deg veldig.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...