Gå til innhold

Lavt stoffskifte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er arvelig disponert og regner igrunn med å få det en eller annen gang i livet.

Men de siste årene så har jeg blitt mer og mer sliten og tiltakløs. Regner det bare som helt normalt i forhold til stresset hverdag osv.

Men så leste jeg inne på siden til stoffskifteforeningen om symptomene på lavtstoffskifte

Symptomer

Trøtt og tiltaksløs

Aldri uthvilt selv om en sover mye

Ukonsentrert

Glemsk

Fryser

Hovne fingrer og ben

Håravfall, tørt og livløst hår

Tørr hud

Tynne og sprø negler

Hes og uklar stemme - ikke

Vektøkning til tross for dårlig appetitt - ikke

Forstoppelse eller treg mage - ikke

Søvnforstyrrelser

Hyppige humørsvingninger

Depresjon, nedstemthet

Nedsatt eller ingen sexlyst

Alt stemmer utenom de jeg har satt ikke på...

For alt jeg vet så stemmer nok ikke dette med at jeg har lavt stoffskifte, tar prøve hver gang jeg er gravid... Men nå er det jo en stund siden...

Dere som har dette, åssen er livet etter at dere fikk vite det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg startet med medisiner for lavt stoffskifte i mai 2004. da hadde jeg gradvis lagt på meg 10-12 kg over 3-4 år og blitt deprimert :( ikke noe problemer hos meg etter at jeg startet medisineringen!!

sjekk en gang til hos legen du, verdiene på TSH og T4 kan plutselig ha blitt lave nå!

Skrevet

Få spørre om noe: Hvordan er vekta? Altså,raser den nedover sånn ekstra? Jeg har hatt HØYT stoffskifte noen ganger.og da raser vekta mi selv om jeg ikke gjr noe med det.jeg spiser den samme maten som før.Heldigvis er jeg helt bra nå,har ikke hatt det på over 3 år,altså ikke siden før forrige graviditet.Da jeg ble gravid sist kuttet jeg bare ut medisinen, for at ikke fosteret skulle bli skadet.Heldigvis ikke tilbakefall!

Skrevet

For 4 år siden veide jeg 53 kg. Nå veier jeg 65... Men så har det vært graviditeter der da, og dermed regner jeg ikke det som et tegn liksom...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...