Turtelduen Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 Hei! Jeg er arvelig disponert og regner igrunn med å få det en eller annen gang i livet. Men de siste årene så har jeg blitt mer og mer sliten og tiltakløs. Regner det bare som helt normalt i forhold til stresset hverdag osv. Men så leste jeg inne på siden til stoffskifteforeningen om symptomene på lavtstoffskifte Symptomer Trøtt og tiltaksløs Aldri uthvilt selv om en sover mye Ukonsentrert Glemsk Fryser Hovne fingrer og ben Håravfall, tørt og livløst hår Tørr hud Tynne og sprø negler Hes og uklar stemme - ikke Vektøkning til tross for dårlig appetitt - ikke Forstoppelse eller treg mage - ikke Søvnforstyrrelser Hyppige humørsvingninger Depresjon, nedstemthet Nedsatt eller ingen sexlyst Alt stemmer utenom de jeg har satt ikke på... For alt jeg vet så stemmer nok ikke dette med at jeg har lavt stoffskifte, tar prøve hver gang jeg er gravid... Men nå er det jo en stund siden... Dere som har dette, åssen er livet etter at dere fikk vite det?
BettyBoob Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 jeg startet med medisiner for lavt stoffskifte i mai 2004. da hadde jeg gradvis lagt på meg 10-12 kg over 3-4 år og blitt deprimert ikke noe problemer hos meg etter at jeg startet medisineringen!! sjekk en gang til hos legen du, verdiene på TSH og T4 kan plutselig ha blitt lave nå!
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 Få spørre om noe: Hvordan er vekta? Altså,raser den nedover sånn ekstra? Jeg har hatt HØYT stoffskifte noen ganger.og da raser vekta mi selv om jeg ikke gjr noe med det.jeg spiser den samme maten som før.Heldigvis er jeg helt bra nå,har ikke hatt det på over 3 år,altså ikke siden før forrige graviditet.Da jeg ble gravid sist kuttet jeg bare ut medisinen, for at ikke fosteret skulle bli skadet.Heldigvis ikke tilbakefall!
Turtelduen Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 7. mars 2008 For 4 år siden veide jeg 53 kg. Nå veier jeg 65... Men så har det vært graviditeter der da, og dermed regner jeg ikke det som et tegn liksom...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå