julenissen Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 Hva har du høyere utdanning innen da? Men mye av den forskninga som ble gjort av disse mennen, var såkalt klinisk forsking og er difor "slakta" av mange nyare forskara. Når eg seier nyare forskara så snakkare eg om dei som har gjort studiar på dette frå 70åra og til i dag. Synet på barnet er ganske annleis innanfor familijøet i dag enn det var for ikkje så alt for lenge sia. Og det går fort framover forsatt. I dag blir barnet sett på som sosialt og kompetent frå det er fødd. Men det er ikkje lenge sidan barnet vart sett på som "tabula rosa" eit tomt læret som ein skal fylla med fargar.
julenissen Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #2 Skrevet 7. mars 2008 Vil anbefala deg å lese en bok som heter "Å høyra til" veldig lettlest.
Zaratustra Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 Jeg er helt enig i det siste avsnittet ditt. Derimot stemmer det vel ikke helt at bowlby er "slakta". Faktisk er tilknytningsteori en av de mest produktive teorier både på barne- og voksenfeltet den dag i dag. Bare søk på attachment....
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 Ser ikke ut som om hun klarte å svare på dette ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå