Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei lurer litt på magestørrelsen til dere som er 31 uker på vei. Hvordan er størrelsen? Synes liksom ikke at jeg har fått så stor mage jeg. Ser jo at jeg er gravid, men håper virkelig at magen kommer til å vokse en del de neste 2 månedene. Nå skal det sies at jeg ikke er så veldig høy, er 163 cm. Men alle kommenterer at jeg har liten mage, blir snart bekymret jeg nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke hvor stor magen ser ut med det blotte øye som er viktig, sf-målet sier jo mer og jeg antar at lege/jordmor måler og at alt er som det skal der?

Vi bærer alle barnet forskjellig, noen bærer det mer "inni", mens andre har det mer fremme. mengde fostervann spiller også inn. Jeg har mye (dog ikke FOR mye) og har en stor mage. Vi vokser jo også i rykk og napp. Ca i den perioden du er nå hadde jeg en skikkelig vokseuke. Herregud, kunne se fra dag til dag at magen ble større. Var samtidig veeeldig sulten. Fasinerende.

Hadde ikke bekymret meg hvis jeg var deg.

Skrevet

min mage er kjempeliten, eller... jeg følger kurver og alt det her, men noen ganger ser jeg ikke gravid ut.. mens andre ganger ser det ut som om jeg skal føde i morgen... :P er i uke 35 nå, og vekta har stått stille de siste ukene, siden uke 30 omtrent. men likevel vokser det som det skal visstnok. så er vel ikke så farlig:) så lenge kurvene stemmer! :)

Skrevet

SF målet har vært normalt, var på 28 i uke 30, eneste er at jeg har vært på en vekstestimering pga høyt blodtrykk og da var det et avvik på 11,7 %. Alt annet var som det skulle, normalt med fostervann. Skal på ny vekstestimering neste uke, can't wait.

Men er nok som du sier, noen bærer jo barnet inni, tror jeg gjør det. Skal høre med de litt mer nå når jeg skal på ny undersøkelse neste uke. Kan være at jeg har kommet inn i en vokseuke jeg også for har også blitt veldig sulten og kjenner at det strekker litt på sidene av magen.

Så skal prøve å ikke bekymre meg så mye, bare slappe av og kose meg med mat, hehe. Har ikke gått opp så mye, 5 kg - men da hadde jeg littegrann å ta av fra før.

Uff, er mye man bekymrer seg over i graviditeten, men så blir man vel litt urasjonell også:)

Takk for svar:)

Skrevet

tror det er normalt så lenge sf målet ligger normalt..

har selv veldig liten mage. er i uke 33 og ser ut som omjeg er 4 måneder på vei..

sf målet mitt er normalt, og ul viste at brnet fikk all næring han trenger.. han var estimert til 14% under normal vekt, men det var ikke unormalt mye sa hun..

så snakk mede jordmor..

sikkert ingenting å bekymre seg over..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...