Gå til innhold

Sorry detaljene... men er dette soppinfeksjon??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Klør periodevis endel nedentil, særlig øverst i "sprekken"... Jeg vasker meg og har alltid rent undertøy, men igår begynte jeg å blø litt når jeg vasket meg.. synes det lukter litt uvanlig også.. æsj... lite festelig å skulle spørre legen om dette... vil ikke vise frem mitt hovene underliv.. Har utflod, men det har jeg hatt hele svangerskapet... inegn klumper, men som sagt; kanskje det lukter litt.. æsj æsj... dette var ekkelt!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å si men... jeg får i allefall veldig skjør hud når jeg har soppinfeksjon og blør lett, eller får små rifter. Kjøp deg en kombipakke med Canesten og gi det en liten uke. Er det ikke bedre da så kontakt lege. Hvordan såpe bruker du "der nede"? Jeg reagerer på nesten alle former for underlivssåper og bruker det bare en gang i blandt. Det er bra å være renslig, men begrens såpebruken. Mitt beste tips i allefall!

Skrevet

Hmmm... bruker lano... tror den virker ganske uttørrende, selvom det står at den er mild.. mulig jeg må droppe det da..

Skrevet

Tja, kan jo være sopp.. Eller irriterte slimhinne pga hyppig vask/såpebruk??

Du trenger ikke å gå til legen enda, finnes forskjellige kremer o.l. du kan kjøpe på apoteket. kremer både mot sopp og andre infeksjoner. Forsøk det først du:)

 

Ofte får man faktisk sopp foprdi man vasker seg for mye der nede. Og såpe er virkelig ikke nødvendig hver gang. Er ikke bra for slimhinnene, selv om du bruker intuimsåpe..

 

 

lykke til:)

Skrevet

hei!

 

jeg har noe av det samme. at det klør mye i perioder og ofte øverts ti sprekken som du sier. Jeg tok en test hos legen, var ikke sopp.. Han sa at sopp oftest satt lenger inn i skjeden også, og at man føler ubehag og kløe der. Han mente at jeg klødde pga mye utflod gjennom hele svangerskapet og at det hele tiden er vått mellom leppene. er jo ikke det til vanlig... ikke så vått! så han maente det kunne være en reaksjon på det. Tørk forsiktig med dopapir, trykk istedet for å tørke, bruke bind som absoberer godt, fikk jeg beskjed om.. og daglig vask!

 

Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde nok kjøpt en kombinasjonspakning fra canesten. De har to forskjellige en med en vagitorie og en med 6. Jeg sverger til den med 6. Etter tips på apoteket tok jeg to hver kveld i tre dager + salve på "utvendige områder".

 

Vær forsiktig når du vasker deg, ikke gnu inn mye såpe, det er fort døden når du skal normalisere noe som har gått skeis, der nede. Skyll godt med vann, i "verste fall" dr. greves eller annen intimsåpe med riktig PH.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...