Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er veldig fødeklar, og lurer på om jeg skal be om epidural? Ble spesielt interessert da jeg ble fortalt at en faktisk ikkje kjenner noenting til sying etterpå når en har fått epidural. Sist fødsel var syingen et mareritt og jeg gruer meg veldig til å kanskje måtte oppleve det igjen. Hadde vært fint å høre om noen har erfaringer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke epidural sist og kjente ingenting til syinga! De må jo bare bedøve deg godt nok!! (jeg var veldig opptatt av det)

Jeg har ikke tenkt meg epidural denne gangen heller:))

Lykke til =)

Skrevet

For å si det sånn. Under en fødsel som er veldig intens og hard, er epidural som sendt fra himmelen...:) Men syingen får man bedøvelse for uansett?

Skrevet

kutter du deg i beinet eller i armen f.eks så syr jo ikke legen deg uten bedøvelse da!!..hallo?

de syr deg ikke uten bedøvelse der nede heller.

Skrevet

Jeg kjente syinga litt selv med epidural, sist gang hadde jeg ikke epidural å fikk bedøvelse i sprøyte, da kjente jeg ingen ting. Epidural bør kun brukes ved nødvendighet, ikke for att ting ikke skal gjøre vondt overhode. det finnes andre alternativer ved sying, da bedøvelsesprøyte. Jeg kunne ikke få det førstegang siden jeg allerde hadde epidural.

Skrevet

Lystgass og epidural takk! Det er himmelen det!

Skrevet

Jeg fikk bare litt bedøvende spray da jeg fødte nr 1 og de skulle sy. Det var IKKE god bedøvelse. Heldigvis ingen rift med nr 2 så det be med den ene gangen. Men denne gangen ser det ut til at det blir ks eller setefødsel så da må jeg vel regne med både skikkelig sying og bedøvelse.

Skrevet

Hadde ikke epidural med første mann og kommer ikke til å ta det nå heller (tror jeg).

Merket ikke noe til syingen og jeg fikk ikke bedøvelse. Fikk beskjed om at jeg ikke kom til å merke noe alikevell da man er så øm alikevell.

Skrevet

Hadde epidural sist,og kjente absolutt ingenting da de sydde.

Skrevet

jeg fikk epidural og det er himmelen. Jeg ble klippet men kjente det ikke,vet ikke om det kan sammenlignes med sying. Morkaken til meg kom ikke ut så jeg måtte under narkose så de fikk tatt den ut ved ett inngrep,så de sydde da. Morkaken min satt godt fast og hadde ikke kommet ut på normal måte uansett.

Skrevet

Høres utr som om det er mest positive erfaringer med epidural - så jeg har i grunn bestemt meg for å be om det. Men når bør den settes? Umidelbart når jeg kommer på føden, eller settes den på et spesielt tidspunkt i fødselsforløpet?

Ser også at folk har forskjelig erfaring med smerte i forhold til sying. For å si det slik - jeg gruer meg ikke til fødselen - bare til syingen. Forrige gang var helt forferdelig. Alt måtte snurpes sammen - og jeg kjente alt! 3 stk. måtte holde meg for å få det til...Hele kroppen min strittet i mot og jeg har mareritt om opplevelsen stadig vekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...