Gå til innhold

Bading i 1.trimester -

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet om det går greit eller om man helst bør la være?

Tenker da på bading i stamp, utendørs spa, bobblebad, badekar osv :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen...?

Skrevet

hei!

jeg badet i mitt første svangerskap, badet i terapibad for å holde bekkenet i sjakk. Tok litt boblebad også, men ikke på slutten, dette p.g.a bakteriene.

Kos deg du, men vær obs på at blir du svimmel må du gå ut av boblebatet med en gang.

spa er også ok, så lenge man gir bedskjed og da skal man være klar over at det ikke er all behandling de vil kunne gi deg. Men jeg var til deilig masasje av kroppen da jeg var gravid.

Kos deg og bad masse, det er kun på slutten eller hvis legen mener at man ikke bør gjøre det. Man skal holde seg unna, på slutten er det p.g.a infeksjonsfaren for det kan ha åpnet seg litt der nede.

Skrevet

Jeg lurer på om man kankskje skal være forsiktig med boblebad som masserer for mye..ikke helt sikker men :)

Skrevet

Bading er okei, men pass på at du ikkje blir for varm/overoppheta. Babyen likar det ikkje, akkurat som om du har fått feber. Ei lita stund er sikkert ok, men ikkje lenge, og kjøl helst ned med dusj e.l etterpå.

Skrevet

Jeg har lest det samme i en bok. Ikke varme lange, varme bad eller badstu i starten.

Skrevet

Okei, takk for svar :)

Så da kan jeg fint sitte en liten stund i stampen ute! Herlig :D

Skrevet

Heisann.

Du kan bare bade...du skal være litt forsiktig i 3. trimester når det nærmer seg fødsel... det kan hende vannet går uten at du merker det (men ikke fordi du tar et bad, heller fordi det er tid for fødsel).

Så bad og kos deg =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...