Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 Hei! Dette innlegget skulle kanskje vært på kostholdsdebatten, men ser ut som det er så liten aktivitet der, så jeg prøver her: Noen som vet hvor lenge man skal gi 2 måltider med grøt...? Altså når skal jeg erstatte det ene måltidet m brød? Jenta mi er 10 mnd og får nå 4 måltider: 1. Grøt + 100 ml mme 2. skive m/ leverpostei + 1/2 banan eller annen frukt + 100 ml mme 3. 3/4 middagsglass + vann + av og til litt frukt 4. grøt + 100 ml mme + vann innimellom Hun vil gjerne ha mer mat om vi gir henne det, men hun trenger det nok ikke, er god og rund. Tror dere dette er for lite melk, og mat...? Når erstatte ett av grøtmåltidene med brød, og hvilket? Er veldig takknemlig for gode råd
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #3 Skrevet 9. mars 2008 Spiser omtrent det samme som jenta mi som er 9,5 mnd, men jeg ammer da, så din får nok mer melk en min, siden det er sjelden hun gidder amme så mye på dagtid. Jeg har fått beskjed om å gi to grøtmåltider så lenge de gidder å ha det. Det er sunn og næringsrik mat med masse jern, og det har de veldig godt av. Helsesøster sier det er fint om de får minst et grøtmåltid om dagen til de er nærmere to år... Så jeg tenker at det er greit å beholde to grøtmåltider til ettårs alderen, også fortsette med ett helt til de blir gørrlei av det, for det blir de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå