Gå til innhold

Dere med babyer på 8-9mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan står det til med deres små?. Hvordan er døgnrytmen, sover de mye og hvor store er de?

Min gutt er ni mnd 18 mars. Han sover hele natta. Fra ca 19-06.30.

Sover 2-3 timer på dagen, fordelt på 2 lurer.

Får 4 måltider med fast føde, samt mm 3-4 ganger.

Er en stor gutt, veier 11 kg og 74 cm lang.

Håper på mange svar =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt er litt over 9 mnd.

8900 og ca 73 cm

Han sover ikke hele natten er opp i 4 tiden å spiser en flaske med mme. Har sluttet å amme.

Sover to lurer på dagen som er på ca 3 timer til sammen.

Spiser fast frokost, lunsj, middag og kvelds. Brød eller grøt...

Skrevet

Min gutt er 8 mnd 8 dager

Han er 72 cm og 9,5 kg

Har hatt 3 ørebetennelser

Han har 2-3 blunder på 45-60 min

4 ganger fast føde

Masse pupp, nå bare 2-3 ganger om natta, og endel om dagen..

Han sover kl 2330-0730(0800)

Sliten JEPP....

Skrevet

Gutten vår blir 9mnd 8 mars. Han legger seg 19.00, får mat en gang om natten mellom 01.00-03.00. Sover til 07.30

På dagen sover han fra ca 10.30-12.00 og 15.00-14.45.

Grøt til frokost, skiver til lunsj, middag- middagsglass eller d vi andre spiser og grøt til kvelds. Drikker 120 ml mme ca 5 ganger i døgnet.

Vil ikke drikke vann, men vi øver.. :-)

Lang gutt på 76 cm og 9kg

Han krabber ikke, bare ruller seg rundt på gulvet, har de siste dagene prøvd å reise seg opp men klarer d ikke helt enda..

Skrevet

Får tilføye at han har reist seg opp og går som en høvding rundt bordet og alt annet han kan holde seg i..

Skrevet

intr i flere...

Skrevet

Lillebror er litt over 9 mnd. Han er 76 cm og 9600 gram. Stor gutt! Han har gått rundt bord og alt annen han kan holde seg i siden jul. Nå har han så vidt begynt å slippe seg litt. Mye knall og fall! Rett før han var 9 mnd nektet han mer pupp, så nå får han en flaske mme (klarer ikke å pumpe) på morgenen, en om kvelden og resten (4 måltider) brød og annen voksenmat. Han sover stort sett fra kl 19.30 - 06 / 06.30 uten å våkne. På dagtid har han som regel 3 lurer på tilsammen 3 - 4 timer.

Skrevet

Min gutt er akkurat like gammel som din. Han blir 9 mnd den 18 mars:) Tjihii.

Min gutt er for tiden veldig urolig om natten. Legger seg rundt 20, men våkner første gang når vi legger oss. Så er han gjerne våken 2-3 ganger før vi står opp rundt kl 8. Han legger seg ned med en gang han ar fått pupp, men det begynner å bli slitsomt å aldri få sove en hel natt.

Lillegutt spiser frokost, lunsj middag og kvelds. Han får både brød, frukt, middag/evnt middagsglass og grøt. Glad i mat. Drikker pupp innimellom. Vann og utblandet juice får han på flaske.

Stor gutt, over 75 cm lang og sikkert passert 10 kg nå.

Kryper ikke skikkelig, men kommer seg uansett rundtomkring

Skrevet

Så artig å høre om andre barn på samme alder. Gutten min er jo veldig stor skjønner jeg. Har vært det hele tiden egentlig, men er ik sånn veldig tykk, mer kraftig bygd.

Han er veldig aktiv, så det er nesten rart at vekta ikke stabiliserer seg mer. Kryper mye alle veier, reiser seg, setter seg og står på alle fire =).

Ønsker flere svar.....

Skrevet

Vesla her i huset 9,5 mnd. Nesten 9 kg tung og 72 cm lang.

Legger seg rundt kl 19.00. Står opp igjen mellom kl 6 og 7, men er urolig om natta. Vi ligger på madrass på golvet på rommet hennes når hum blir det, ofte rundt kl 3-4 om natta. Roer seg ikke i senga vår, og når vi ligger på rommet hennes, sover hvertfall en av oss voksne. Bytter på, som regel to netter på - to netter av.. ;-)

Sover to lurer om dagen, 2 timer tilsammen. 1,5 t på morgen, 30 min på ettermiddagen, og da er hun stuptrøtt til kvelden.

Får mme morgen, midt på dagen og kvelden. Totalt 600 ml tenker jeg.

Ellers brødskiver, banan, 2 x grøt, middag og fruktmos.

Veldig mye blid :-) Men utålmodig, må skje noe hele tida. Elsker å være på babysvømming og tulle med storebror :-)

Skrevet

Ho søv fra 19 til 6-7, og våkner alltid med bæsj i bleia

På dagen søv ho 2 eller 3 korte lurer

Ho spiser eller drikker kvar tredje time, ammes 2 ganger og får flaske 2 ganger

Lita jente på 7kg, 66cm

Ho åler seg framover og har gjort det halvanna måned, i det siste har ho krabba på alle fire, men det går for seint på fram. Ho har begynt å reise seg denne uka, men synes det er veldig skummelt i oppreist posisjon og roper då på hjelp. Ho har dårlig balanse og kan ikkje sitte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...