Gå til innhold

noen som ikke har jobb etter endt permisjonstid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg sliter med jobb.., hadde bare 45% stilling før jeg fikk mini, og fikk dagpenger for resten.. (hadde 100%, men ble satt ned da bedriften ikke hadde råd til å ha meg fullt). Jeg jobbet også mye kvelder, noe jeg ikke ønsker nå med barn.

Har 14000kr i faste utgifter, og ønsker litt ekstra i "lommepenger", så er ikke mulig å gå hjemme. (Samboer har ikke god nok jobb til det)

Skal prate med en tidligere arbeidsgiver idag, og se hvor stor stilling jeg kan få der. Og så skal jeg søke som barnehage assistent..

Så håper vi det ordner seg..

Flere i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rekker opp hånda.....Hadde et vikariat ut juli (er lærer), og fikk ikke jobb etter det. Fikk dagpenger fram til fødsel. Nå skal jeg snart begynne å søke igjen, men det er veldig vanskelig å få jobb som lærer her, dessverre.....Vi får krysse fingrene for oss selv! ;-)

Skrevet

har ikke jobb, men er sykepleier, så det ordner seg greit. Regner med det blir deltid, og bonustid hjemme med barna!!

Skrevet

Har ikke jobb..søker for harde livet. Var student og får fødselsstipend fra lånekassen frem til april, etter det sliter vi! Skal ikke fortsette på skolen hvis jeg får jobb, men hvis jeg ikke får jobb fortsetter jeg på skolen..da får jeg jo lån og stipend..men den begynner jo ikke før i august så fra april til august sliter vi uansett hvis jeg ikke får jobb:( Men alt ordner seg nok, man må bare tenke positivt for da tiltrekker man seg positive ting:) Vil ikke jobbe å sende Leah til dagmamma nå når hun er så lita..hun blir ikke 1 år før i august..så får vinne i lotto på lørdag ;-)

Skrevet

Siden du vet du ikke vil tilbake i gamlejobben så si deg opp. Skriftlig, og få underskrift. Husk å gjøre dette 2 mnd.(tror jeg det er) før du egentlig skulle ha begynt i jobb igjen. Da får du iallefall arbeidsledighetstrygd vmed en gang permisjonen er ferdig, viss du skulle være så uheldig å ikke få deg jobb igjen. Sier en seg opp o jobben er regelverket slik at da må en gå 2 mnd. uten lønn, eller vente i 2 mnd. Men du sier deg opp i permisjonstiden-noe som er fullt mulig. Da har du den karantenen mens du er i fødselspermisjon. Er det mindre enn 2 mnd. til du er ferdig med eprmisjonen din, be arbgiver om å skrive under likevel:-)

Sjekk ut på sidene deres, eller ring og hør om det er 2 mnd. en må vente for å få arbeidsledighetspenger når en sier seg opp i jobben...husker ikke helt. Men jeg gjorde det(men som sagt, husker ikke om jeg måtte si meg opp 2 mnd. før eller 6 mnd. før. Uansett, har du en grei arbeidsgiver skriver han sikkert under på at du sa deg opp 6 mnd. før permisjonen gikk ut.

Det du må gjøre er å få orden i denne underskriften/oppsigelsen. Snakk med arbeidskontoret, slik at du er garantert penger umiddelbart etter endt persmisjon. Registrer deg på internett. Å vente til permisjonen er ferdig, vil det i tillegg ta flere uker før en faktisk får penger.

Dette er bare et forslag viss du ikke får jobb altså. Ja, at du er sikret økonomisk rett etter permisjonen din selv om du ikke går tilbake i gamlejobben. Bare si at du ikke vil jobbe kveld osv. derfor sa du deg opp. Vær ærlig. Men husk å ta med kopi av oppsigelsen, og helt med mer enn 6 mnd. før permisjone går ut.(tror jeg nå husker at du måtte si deg opp 6 mnd, før.)

Huff, rotetet dette her..... ja ja....

Skrevet

ja, er ferdig med permisjon min nå i april og da har jeg ingen jobb å gå tilbake til. Så da er d vel bare å søke om dagpenger og hive seg på jobbsøknad... Men blir sikkert å få 2 kr fra kjipe NAV. Har vært sykemeldt hele svangerskapet og gikk ned i 50% stilling like før jeg ble sykemeldt så jeg får bare permisjonspenger for 50% stilling. Så da får jeg sikkert knapper og småstein i dagpenger.

Skrevet

Driften av arbeidsstedet mitt er lagt ned, så vi fikk alle mann oppsigelse, så jeg har heller ingen jobb å gå tilbake til :-( Så det blir å hive seg på søkerunde i sommer iallefall.. Får heldigvis penger fra NAV, slik at jeg slipper å ta det første og værste iallfall da!

Skrevet

Da har jeg fått 40% av den tidligere arbeidsgiver, og vært innom en barnehage. De trenge vikarer de kunne ringe til, så da er det i orden. er jo gjerne slik at hvis man først får et ben innenfor, så blir man tilbudt vikariater o.l

Det ordner seg for snille jenter =)

Det fine med den 40% stillingen er at det er det jeg er utdannet som. SÅ da får jeg hver tirsdag og torsdag med GØY jobb, og de andre dagene med grei jobb (elsker barn, så er bra jobb det også)

God helg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...