Gå til innhold

Noen som planlegger nytt barn i 2010 og fikk 1.mann i 2007?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk mini 31.august 2007, og har planer om å få neste mann sommeren 2010. Dette pga at jeg ønsker 3 år imellom, og grunnen til at jeg ønsker på sommeren er at det er lett i forhold til barnehage året.

Flere som tenker som meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk en gutt 11.august 2007. Har planer om å få en til sommeren 2009 :) Vil ha 2 år i mellom jeg da :)

Skrevet

Ja, ser fler her som gjerne vil ha 2 år i mellom =)

Jeg har en god del venniner som har fått nå i 2007, og ønsker 3 år i mellom. Er vel at vi har søsken med samme mellomrom selv.. Jeg synes nemlig at 2 år er lite i mellom, men støtter de som vil det =)

Skrevet

Ja, jeg fikk førstemann 28.mai 2007 og ønsker å få nr 2 cirka i perioden mars-august 2010.

Mange fordeler med 3 år imellom istedenfor 2 år:

-Man slipper å måtte ha søskenvogn

-Man slipper to bleieunger

-En 3-åring er mye mer selvstendig enn en 2-åring og trenger ikke overvåkes hele tiden

-Man får en god pause fra nattevåk og spedbarnsgråt+ at kroppen får en pause fra graviditet og amming

-Jeg får jobbet i ca 2 år imellom, så jeg slipper å komme krypende til sjefen to mnd etter at jeg begynte igjen for å slippe bomben at jeg er gravid igjen

-Barn nr 1 får god tid til å bli kjent med foreldrene før nr 2 kommer

-Barn nr 2 får mer tid og oppmerksomhet fordi eldstemann klarer seg mye på egenhånd

-Man slipper å være redd for at eldstemann tråkker på,snubler over og stikker ut øynene på babyen etc.

.....osv,osv...

Det finnes utallige argumenter for å vente 3 år istedenfor 2 år!

Og argumentet med at "de får mer glede av hverandre når de er nærmere i alder" er bare tull, 2 års aldersforskjell er uansett såpass mye at barna har forskjellige interesser, og søsken er søsken og ikke bestevenner, egne venner får barnet nok av utenom. Min søster er 3 1/2 år yngre enn meg og på ferier etc hadde vi uansett "glede" av hverandre selv om aldersforskjellen var såpass stor.

Men folk må jo gjøre som de vil, og lykke til til de som ønsker 2 år eller mindre imellom, de får ihvertfall nok å styre med!

Skrevet

Jeg vil gjerne ha et barn til i 2010. synes det er passelig med 3 år i mellom jeg også. Jenta vår kom til i april 2007 og det synes jeg var en flott tid på året å få barn på så ønsker gjerne mars april neste gang også jeg.

Skrevet

Helt enig. Fikk førstepia vinteren 2007 og planlegger å få nr to i 2010. Nå er det også mye av praktiske grunner mtp jobbsituasjon, men tror absolutt at tre år er veldig fin aldersforskjell. Enig med hun over som ramser opp flere fordeler..:)

Skrevet

Jepp, det er planen vår også. Vi fikk ei jente i mars 2007 og ønsker et nytt barn sommeren 2010. Vet jo at det ikke alltid er like lett å planlegge når et barn skal komme, men vi satser på et sommerbarn i 2010. :-)

Skrevet

Jeg fikk baby i juli 2007 og kan tenke meg neste mann i 2010, MEN ikke om sommeren! Rett og slett fordi jeg var så utrolig kvalm de første mnd når jeg gikk gravid med 1.mann og fikk ødelagt hele jula og det er jo greit når man ikke har noen fra før, men hvis jeg blir like kvalm neste gang ønsker jeg ikke å være det i jula. Er ikke helt sikker på når det passer å være superkvalm, men har lang tid å tenke ut det på;-)

I tillegg så ønsker jeg ikke, som en annen skriver, å komme etter et par mnd i jobb, spesielt ettersom jeg skal begynne i ny jobb etter permisjonen, og si ikke bare at jeg er gravid igjen og skal ut i permisjon igjen, men at jeg i tillegg er så kvalm at jeg må sykmeldes...

Og jeg ønsker ikke for lang tid mellom barna heller, så derfor tenker jeg at når jeg har jobbet et års tid, så er det helt greit å fortelle at jeg er gravid og evt bli sykmeldt pga kvalme og da blir det ikke for lang tid mellom dem (hvis det går like raskt å bli gravid med 2.mann som med 1.mann sånn at vi faktisk kan planlegge litt når vi skal bli gravide...)

Skrevet

ja det er vår plan også, fikk 1 11.sept. 2007 og planen er å time neste rundt sommer tidlig høst 2010. har 2 år igjen på skole som jeg skal gjøre fredig først, det er vår grunn:)

Skrevet

Tenkte noe sånt jeg og. Når skal dere starte prøvinga da?

Skrevet

jeg sa det til sambo for to dager siden at vi skal ha neste i 2010 hehe. han sa: greit det :D hehe ikke noe tenkepause engang. hehe

fikk i oktober 07 .så kan kunne gått tenke meg litt tidligere på året. kanskje mars apr og utover. må vel begynne prøvingen iløpet av vinteren 2009 tenker hehe. tok jo en stund sist gang så vet jo aldri når det skjer med nr 2.

Skrevet

Sunny og simen: HELT enig med deg, har akkurat samme argumentene som deg. I tillegg anbefaler de jo at mors kropp får 2 år på seg før man blir gravid igjen!

Er fler som er enig med meg her ser jeg, har fått inntrykk at alle skal ha tette eller 2 år i mellom..

Skrevet

Det ideelle hadde helt klart vært å få nr 2 sommeren 2010 for oss også:) Det er iallfall ønsket mitt:) 3 år i mellom synes jeg er flott... Så da håper jeg på nr 2 våren/sommeren 2010 og nr 3 våren/sommeren 2013;) Er lov å håpe!;)

Skrevet

vi fikk ei jente okt 07 å vil prøve å få ett barn i løpet av 2009;)

Skrevet

Gullet mitt heter ogsaa Adrian, men jeg vet ikke naar nummer to kommer. 3 aar er sikkert en fin aldersforskjell. Vill ikke vente mer enn det, tror jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...