Gå til innhold

Grøt for første gang:-)


gep68 har fått jenta:-)

Anbefalte innlegg

I dag har lille tulla fått grøt for første gang. Det blei mange rare grimaser:-) men det såg ut som ho likte det. Det er risgrøt jeg begynte med.

 

Noen andre desember barn som har fått smaken på grøt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har begynt med grøt ved ca 3 mnd med guttene også,og har aldri hatt problemer med noe. Jeg har store problemer å få i ho melk fra flaske,ho får bare mme. Ho maser og stresser gjennom hele måltidet, har prøvd alt.

 

Vet at jeg sikkert får kjeft på helsestasjonen men det er min unge og det er jeg som bestemmer hva ho skal få.

 

Dere har ihvertfall noe å glede dere til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig anbefaler de jo fullamming til 6 måneder, men tror de fleste begynner med grøt før det. Og sannsynligvis alle som får MME. Det får min, vi har ikke prøvd med grøt enda, men er slett ikke sikker på at vi venter til han er fylt 4 måneder- som deg er det vanskelig å få i han flasken noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd ja, men syns ikke det gikk så bra.

Mye vondt i magen ut over dagen og dagen etterpå.

Trenger ikke være på grunn av grøten, for hun er allerede plaget med mye luft plager. Men me har bestemt oss for å vente en måneds tid til me prøver igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vi har også prøvd grøt. har ei jente som veier alt for lite. Ble litt lei av og måte møte på helse.st og veie hver uke. ho trives veldig godt med og spise grøt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg begynte å gi grøt for en uke siden, da var hun akkurat 4 mnd.. jeg har fullammet til nå, men forrige kontroll hadde hun bare lagt på seg 150 gram på nesten en mnd.. så da begynte jeg å gi litt grøt hver kveld, ho er ganske tynn! men ho liker d, selv om ho spytter ut innimellom:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå ahr vi gitt grøt et par uker, gutten elsker det- gaper og gaper og er litt snurt viss han bare får flasken når han tenker at det er grøttid. Han får grøt på kvelden, i tillegg får han fruktmos eller sviskemos en gang på formiddagen- han elsker det og :D lurer på å begynne å prøve med potet eller lignende om ikke så lenge, i alle fall når han er 5 måneder.

 

Han tåler det godt for magen, men gulper litt slimete i blant, så tør ikke prøve ut for mye om gangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

mini her spiser grøt til kvelds og middags glass til middag, og innimellom får han dessert og fruktmos alt etter som:) han elsker å smake på alt han får lov til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også begynt med grøt nå,har vel fått det i ca 3 uker tror jeg,han var så vanskelig å legge på kvelden,men blitt mye bedre etter at han fikk grøt på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke før 5 mnd startet vi med grøt (smaksprøver) - har økt mengden gradvis. Fra å legge henne halv ti og amme tre ganger om natten endret dette seg til at hun la seg sju-halv åtte og sover til halv fem uten å våkne. Fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke begynt med grøt enda, men hun fikk litt banan i dag. Nærmer seg fem og en halv måned nå, og har begynt å vise veldig interesse for hva vi andre spiser og drikker. Så vi fant ut at vi skulle begynne med smaksprøver nå mens hun er så interessert.

Dessuten vil vi gjerne få begynt med smaksprøver før storebroren hennes gjør det :-D Han har forsøkt å dele maten sin med henne flere ganger, og syns vi er litt kjipe som sier at hun er for liten enda ;-)

 

Har kjøpt en pakke risgrøt, så når vi har testet banan noen dager tenkte vi å begynne å gi litt grøt. I dag var nok skjeia mer interessant enn bananen, men hun smattet i seg litt, og så ut til å like det, selv om det var rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde grøt i dag, han er 4 1/2 mnd. Hs anbefalte meg å prøve siden han våkner så mye og bare skal ha pupp.

Prøvde med et par skjeer. Smakte og laget mange grimaser, ble ikke helt overbevist om han likte det. Men fikk pupp etterpå¨å var stor fornøyd. Maisgrøt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...