lureluna Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 Har ei "venninne" som er fæl til å snakke stygt om andre og kritisere andre. Og så lyver hun masse. Det går mye i at "vet du hva han sa om ........... (og så noe negativt vedkommende skulle ha sagt om noen)" Og så kan hun komme med: "Er du på talefot med .......... for ............. sa ........(noe negativt) om deg?" Og så kan hun si sånt som "Liker du ...........? Jeg syns hun er så (og så noe negativt)" Og da dreier det seg om alt fra at noen ikke har hilst på henne på butikken, til at deres barn skulle ha sagt noe til hennes barn og til at folk går feil kledd til hva folk bruker penger på. Og hun selv er selvfølgelig perfekt. Jeg blir jo rett og slett redd for å snakke med henne. For tenkt om jeg nikker og haer på feil plass og så går hun til noen andre og sier at jeg skal ha sagt noe negativt om dem? Og det med lyvinga er også et problem. Kan jo ikke stole på at det hun sier er sant jo. En ting er at hun tydeligvis har ett eller annet på gang ang fødselen til barnet hennes. For hun holder fast på når hun fikk vite at hun var gravid og hvor mange uker hun var på vei da, og så holder hun fast på at ungen ere født 4 uker før termin. Men det stemmer jo ikke. For om hun var så langt på vei som hun sier hun var da hun fikk vite at hun var gravid, så er ungen født 2 uker på overtid. Og er ungen født 4 uker før termin, så var hun 2 uker på vei da hun fikk vite det. Hva er vitsen med å lyve om sånt? Og hva i all verden er det hun oppnår med det? En annen ting jeg tok henne i å lyve om, som jeg syns er ganske grov, er en ting hun sa som stilte en far i meget dårlig lys. Hun påsto at denne mannens barn var på besøk hos hennes barn. Og så hadde mannen lovet å hente barnet til ett visst klokkeslett (og det kan ikke stemme for mannen er på jobb til en time etter dette klokkeslettet) og så kom han ikke og henta ungen før en og en halv time etter dette. Og da gikk det ut over hennes barn og leggetid osv. Og det var så superuansvarlig av denne faren osv osv. Og det var siste gang hans barn skulle få komme dit for det skulle jeg vite at dette var ikke første gang dette skjedde. Nå kjenner jeg denne mannen og han er en meget ansvarlig mann som tar ansvaret for barnet alvorlig, er meget nøye på leggetid og vi har aldri opplevd lignende. Og en annen ting, den aktuelle dagen mannens barn skulle ha vært hos min "venninnes" barn, var mannens barn sammen med mitt barn. Så den løgnen var lett å avsløre. Jeg blir så oppgitt av sånne folk. Vet hun ikke har så mange venner som hun treffer gjevnt og er på besøk hos og har besøk av og gjør ting sammen med. Men hun har mange som stopper og sier hei og slår av en prat, men det blir ikke mer enn som det. Begynner nå etterhvert å skjønne hvorfor. Folk vil ikke bli innblandet i noen av hennes "historier" og så vil de ikke at hun skal bli sur på dem og lage historier om dem så de holder seg liksom litt på nikk med henne. Hva får egentlig folk tl å oppføre seg sånn? Er hun en intrigemaker? Mangler hun totalt sosiale antenner? Eller er det en form for oppmeerksomhetsbehov?
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 En slik venninne har jeg også hatt. Sa jeg noengang at en person var hyggelig hadde hun alltid en negativ kommentar om vedkommende. Hun var så redd for at jeg skulle få egne venner. Tilslutt fikk jeg nok. Da hdde jeg bare hørt negativt om alle i åresvis. Var slike barnslige kommentarer som f.eks "hun var for tykk til å være med oss" eller "så du de stygge klærne". Min venninne hadde maaaaange bekjente, men bare meg som nær venninne. En dag sa jeg at jeg følte vi hadde vokst fra hverandre. Hun spurte hva jeg mente og jeg sa at denne baksnakkingen om alle vokste jeg fra i barneårene. Nå var vi jo i slutten av 20-årene. Hørte aldri mer fra henne. Nå er det sikkert meg det blir snakket om, men en lettelse å bli kvitt henne for det om.
Sjefsmegga Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 Virker som hun har litt problemer, lystløgner kansje? Noe tvangsgreier og fryktelig usikker å seg selv...må hele tida pirke på andre for å sette seg selv i bedre lys,,,tror helt ærlig jeg kke hade gidda å brukt særlig mye tid på en sånn person...har nok med mitt eget..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå