Gå til innhold

Jeg er uke 22...hvor tidlig kjøper dere vogn etc?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så livredd for at dette skal gå galt, klarer ikke slappe av. En venninne av meg sa at jeg nettopp BURDE kjøpe inn vogn, slik at jeg kunne ha det som et minne på at alt tilsier at det går bra - og at jeg har ikke mer sjans enn alle andre for å miste (igjen!). Et fakta på fire hjul, som hun sa.

Hva mener dere, da? Vi har en gutt fra før, og har jo endel utstyr fra han. Bare denne gangen venter vi jente, og har lyst på litt rosa her og der.. :) Men tør jeg?

Tenker dere noen gang på at det IKKE skal gå bra? Jeg tenker det hele tiden, ser du.. Er det sånn at det stemmer ofte, den følelsen mor har??

Huff.. siste svangerskapet dersom dette går bra !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Usj, kan da ikke gå rundt å tenke sånn, må da være slitsomt. Er sikkert ganske naturli å bekymre seg for den lille i magen, men ikke la det overskygge gleden da:) Men sajngsene for at allt gåt bra er over 99% tror jeg. Det slutter jo ikke bare å spire inni der uten grunn:)

Kjøpte vogn i uke 15 vi..veeeldi tidlli da, men kom over kampamje på akkurat den vogna jeg ville ha. Den har stått i pappeska inntil nylig.

Ville forsøkt å gleda meg over graviditeten i stede for alle de bekymringene, men det er vel lettere sagt enn gjort.

Lykke til!!

Skrevet

Kjøpte vogn i uke 28 litt sent egentlig. For hvis gullet kommer før så kan det hende vi ikke har vogn:D 8-10 uker bestiilingstid på vogna vår.

Ikke beskymre deg for mye. Ting går som regel bra:)

Skrevet

har ikke kjeøpt vogn enda vi, og er i uke 39... men vet ikke helt om vi kal ha ny.

Blir 14mnd mellom mine, så kommer til å bære spiren og se hvordan det går, blir det bare rot, kommer vi til å kjøoe tvillingvogn

Skrevet

Vi kjøpte vogn da jeg var øøøhhh.....15 uker på vei tror jeg. Men den var på salg så derfor vi slo til da, og jeg liker ikke å gå å tenke på at det er tidlig fordi ting kan skje. Da vil jeg heller selge den vogna etterpå hvis det skulle gå galt. Er nå 24 uker på vei og det virker som om alt virker bra. Jeg bryr meg ikke om hva andre eventuelt vil si. Eneste er vel faktisk mamma som har sagt noe på det. Men nå syns ho det er greit.

Skrevet

Vi kjøpte i uke 16 siste gang. Passa veldig bra for da var det salg. Nå er jeg i uke 23 og kan ikke tenke meg at noe skal gå galt. Vært på 2 ultralyder hvor begge sa at alt var bra, og i tillegg kjenner jeg masse spark hele dagen. Se etter vogner på salg du også slår du til når du finner en du liker. Går det mot alle odds galt, så selger du vogna igjen. Det går helt sikkert bra!

Skrevet

vi kjøpte vogn da siste man var nesten to månder..hehe.. han er født sent på året ikke noe vær å gå ut så ja trengte ikke den før da :)

Skrevet

Det var utrolig lurt av hun venninna di å si det at nettopp fordi du bekymrer deg så burde du kjøpe vogn. Dessuten så forbereder du deg mer i tankene på at dette faktisk skal gå bra.

Men jeg skjønner deg godt at du bekymrer deg. Jeg er i uke 28, snart 29, og jeg bekymrer meg ganske mye. Klarer å glede meg og tenke positivt. Men det er akkurat som om jeg er overtroisk og tror at jo mer jeg gleder meg så går det ikke bra. Men absolutt ikke meningen å smitte deg med dette altså. Du og jeg har ikke noen mindre sjanse for at det skal gå bra enn andre gravide har.

Jeg har selv vært igjennom to senaborter og derfor har jeg ikke turt å glede meg. Men har gått mye til samtale hos både jordmor, og helseseøster. Helsesøster sa noe veldig fint og lurt til meg: Jeg burde glede meg masse nå, og hver dag tenke positivt. Sannsynligheten for at det går bra er mye større enn sannsynligheten for at det ikke går bra. Skulle det mot formodning ikke gå bra vil det være dumt å ha gått igjennom "dobbel sorg eller bekymring" Først gå anspent hele svangerskapet, og så hvis noe skulle skje må man ta det på nytt igjen.

Så til utstyrs innkjøp. Jeg har ikke kjøpt noe enda, men skal kjøpe vogn i dag. Ringte på noen pent brukte, men endte opp med ei ny, fjorårsmodell som butikken skal selge til litt redusert pris. Emmaljunga. Butikken hadde jo januarsalg på disse vognene. Men da turte jeg rett og slett ikke kjøpe.

Ellers har jeg bestemt meg for å vente til etter påske med resten av innkjøpene. Skal på en ultralyd til like etter påske, og etter det må jeg bare begynne å kjøpe. Orker ikke trave rundt i butikkene høygravid, og kan hende kommer babyen litt før tiden, og da er det godt å ha kjøpt inn det man trenger.

Puh, ble litt langt dette her.

Prøv å tenk positivt. Jeg er helt sikker på at dette vil gå godt!

Liker du å strikke eller gjøre håndarbeid, så begynn gjerne så smått med noe. Jeg har begynt på et babyteppe. Føler jeg legger stor kjærlighet til barnet mitt i hver maske jeg strikker.

Skrevet

Har vogn fra førstemann stående, så blir ikke kjøpt noe vogn her i huset, men den vogna hadde vi på plass en måned før termin mener jeg å huske.

Skrevet

Vi har bestilt vår vogn for et par uker siden. Tipper den kommer snart:-) Er 24 uker på vei.

Syntes selv det er litt tidlig, men den var en 1000 lapp billigere og det er jo greit å fordele de store innkjøpene litt utover så vi ikke blakker oss helt:-)

Jeg er selv veldig redd noe skal gå galt, selv om ingenting tilsiser det. Men har heldigvis klart å glede meg mye mer den siste måneden. Har sparker masse så tror nok han trives inni magen min:-)

Skrevet

kjøpte vogn samme måned som jeg ble gravid. Kom over et super-tilbud, å slo til på det. Definitivt tidlig, men det er ingen garanti for at det skal gå bra selv om man venter til siste trimester....man må være flink å fokusere på det positive; i følge statistikken går det bra for de fleste.

Skrevet

Første gang jeg var gravid kjøpte jeg vogn allerede i uke 12! Tenkte aldri på at det ikke skulle gå bra, og det gikk jo helt fint også:-)

Denne gang venta vi med vognkjøp til uke 27:-)

Skrevet

Begynte å orientere meg i uke 22 og handle i uke 25 omtrent. Hadde en mistanke om at formen ikke akkurat kom til å bli bedre - og den var skikkelig laber allerede da.... og jeg fikk rett - er nå henvist til sofaen i uke 33

Det er vel ingen ting som skulle tilsi at det skulle gå dårlig?

For min del viser det seg at både kvalme, blodpropp, høyt blodrtrykk osv tilhører meg, mens snuppa har det helt ypperlig med grei vekst og ypperlige hjerteslag. Jeg derimot er i nærheten av utslitt.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...