Lykkelige pija Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 Når snudde dere barnesete så barnet sitt å ser mot kjøreretningen?? Håpe noen kan hjelpe ei ung og uerfarn mor..
BettyBoob Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 gutten min fyller 2 om 10 dager, han sitter fortsatt bakovervendt og kommer til å gjøre det til han er så lang at beina ikke får plass. han er ca 15 kg og 95 cm.
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 Det anbefales at barnet sitter bakovervendt til det er ca 4 år. De fleste snur nok barnet før det, men la h*n sitte bakovervendt så lenge som mulig!
Prinsemammaen Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 Ifølge Dib-politiet MÅ barna sitti bakovervendt så lenge som mulig! Det er anbefalt av Trygg Trafikk frem til de er 4 år. Gutten min er straks 2 år og vi satte han forovervendt nå nylig. Synes alle og enhver skal få gjøre som de vil uten å få mye pepper..... Men det er anbefalt frem til 4 altså.... :-)
Lucy79 Skrevet 7. mars 2008 #5 Skrevet 7. mars 2008 Det er helt greit at man anbefaler det- men hvordan i huleste er det gjennomførbart? Hehe... de blir jo lange i beina etterhvert. Og de fleste barna (i de fleste biler) blir jo for lange etter at de er 2 år. Da sitter de jo med bena krokete oppover setet. Blir det en smell da så knekker de jo det som er av ben.... Forstå det den som forstå det kan....
Neijasså... Skrevet 7. mars 2008 #6 Skrevet 7. mars 2008 Tanken er vel at det er bedre med et knekt ben enn en knekt nakke. Det er såvidt jeg vet heller ikke påvist større risiko for benbrudd dersom man sitter med bøyde ben. Min datter på snart 3 sitter bakovervendt, og skal gjøre det inntil hun vokser ut av setet sitt (som hun nok gjør i løpet av et halvt års tid, dessverre).
Storebror & Lillesøster Skrevet 7. mars 2008 #7 Skrevet 7. mars 2008 min er snart 14 mnd og kommer til og ha det slik så lenge som mulig.
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #8 Skrevet 7. mars 2008 Snudde eldstemann da han var ca 2,5 år. Ville drøyd det så lenge som mulig...
stripete ullsokk Skrevet 7. mars 2008 #9 Skrevet 7. mars 2008 Her snudde vi det når h*n ble to, men det var ikke fordi vi ville men fordi vi har et barn som kaster opp for ingenting. Hadde vi klart og holde til h*n ble 4 iallefall, så hadde vi gjort det.
3skatter Skrevet 7. mars 2008 #10 Skrevet 7. mars 2008 begge mine sitter bakover vendt og skal gjøre det så lenge som mulig. eldste er snart 3,5 år og ca 105 cm, og yngste 2. det er begynt og bli trangt til eldste men det går litt til. og om det er sånn at det er større fare for å knekke beina så heller det enn at de knekker nakken og det som verre er... så vil annbefale deg og ha bakover vendt så lenge som mulig:)
Gjest Sekretøsa Skrevet 7. mars 2008 #11 Skrevet 7. mars 2008 jeg snudde eldste når ho var 1 år. Minste kommer nok til og sitte bakovervendt litt lenger enn som så
SusieQ Skrevet 7. mars 2008 #12 Skrevet 7. mars 2008 Se det litt ann du. Som de fleste sier er det anbefalt til de er 4 år. Men begynner barnet ditt å mistrives veldig den veien (evnt spyr som min gutt gjorde) så er det vel på tide å snu det. Tror man blir mere trygg i traffikken hvis man slipper en unge som skriker hele turen. Det lureste er jo å unngå å kræsje
La Perla Skrevet 7. mars 2008 #13 Skrevet 7. mars 2008 Min gutt er 3 1/2 og sitter fortsatt bakovervendt. Skal kjøpe nytt sete nå, og det blir ett som kan stå begge veier.Vi begynner med å ha det snudd bakover, og beholder det sånn så lenge som mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå