Gå til innhold

Ha henne selv????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninna mi sin samboer har en datter som han har annenhver helg.

Nå presterte mora til ungen å si at hun skulle ha henne selv på en av hans helger, for hun (mora) hadde bursdag.

Er det ikke litt feil måte å si ting på????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nesj, er vel bare naturlig at hun vil ha ungen sin med på bursdagen sin, hvordan hun formulerer det angår vel bare egentlig henne og bf, ikke samboeren til bf eller venninnene hennes.

Skrevet

Skal far også ha denne muligheten når han har bursdag på mors helg da? Ærre mulig...

Skrevet

Det er han som reagerte og spurte meg, siden jeg å er alenemor. Hun snakker og gjør ting hele tiden som om det bare er hennes unge, og det syns han er urettferdig.... Å det er jeg enig i!

HI

Skrevet

hadde hun nå enda spurt om det var greit. så hadde han vel sag ja, eller?

pappa fylte 60 år her i februar. denne dagen feiret vi. min halvbror( pappas sønn) har 3 barn med 3 forskellige. - sikkert snart 4 med 4.......hi hi.

den yngste fikk ikke være med, fordi de skulle i en fødselsdag. (regner med at det var noen de kjenner godt)

jeg synes det var trist, fordi jeg ser lille Lucas veldig sjelden. Alle barnebarna var det untatt han.

Jeg mener man må kunne se litt gjennom fingrene når det gjelder samvær.

Tenk hvis jeg skulle nekte pappan å ha Andreas hvis farfar kom på besøk?Fordi det var min helg.

Ville aldri falle meg inn"

Skrevet

skjer det noe ekstra hos far spør han om og ha småen ekstra eller bytte helg. og om det skjer noe ekstra hos meg spør jeg om og bytte.

om far føler at hun tar avgjøelser over hode på han så kan han jo si til henne at det er helt ok om de skal no i hans helger så lenge de bytter dager også at normal høflighet hadde vært og foretrekke. men om det er murlig så burde jo barna får være med på mest mulig av det som skjer i begge familier.

men selvsakt gjør det vondt om den ene parten tar avgjørelser over hodet på en.

Skrevet

Vel...Der finnes utrolig mange måter å si ting på/spørre på.

Her er i hovedsak mine helger mine helger og bf`s helger bf`s helger. Men hvis jeg skal noe spesielt en sjelden gang, i en av hans helger, som jeg vil ha med jenta mi på, pleier det ikke være noe problem for om jeg vil bytte henne til meg den helga. Eller hvis han skal noe viktig i sin samværshelg og gir beskjed i rimelig grei tid, er også det greit en gang i blandt. Enten hvis han må i et viktig møte og ikke -kan- ha henne, eller om det er noe spesielt han vil ha henne på i min helg.

I en slik familiesituasjon er det veldig greit å kunne være litt fleksibel. Men klart, da må det kunne gå begge veier. Men mye kommer an på måten en spør på. Kunne aldri falle meg inn å si "Jeg har bursdag neste samværshelg, så da -skal- jeg ha henne selv". Det må kunne gå an å spørre, og når man spør må man også tåle et nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...