Gå til innhold

Trang økonomi om dagen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Handler allerede sjelden... Så er ikke pga for mange turer på butikken det går mye penger... Men tenker at det er nok en del billigprodukter man kan spare penger på.... Hva har dere å anbefale? Hører noen snakker om frossne kyllingfileter bla.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På spar kjøper jeg masse first price produkter som ost, taco, mais, riskaker, brød, baguetter osv... og veit du, de smaker godt!! jeg er litt kresen på smaken, men syns disse produktene fra first price er helt topp og veldig mye billigere!!

Skrevet

Vi har vel ikke trang økonomi, men vi prøver å ikke sløse.. kjøper first price bleier!

Skrevet

hva mener dere med trang økonomi?? hva er det snakk om i kr??

Skrevet

kommer vel an på hva en er vant til, det. Vi hadde før en del spare-bluss-måneder, som jeg kalte det: når studielån osv kom. Vi klarte oss godt, men kunne ikke skeie ut noe videre. Handlet billig, både av valg av måltider og merker.

Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor i landet du bor.Men jeg anbefaler en harry tur til sverige hver gange dere får inn litt penger..Der handler vi mat for en hel mnd for bare 2000.-kr. får utrolig mye for pengene der!!=)

Skrevet

Takk men å komme seg til sverige hadde vel kostet det samme som et par matbudjetter her ifra...

First Price pleier er de noe bra??

Er skeptisk til slike billigprodukter, men må nok prøve det ut nå....

Skrevet

Hei!

Trur ikkje du treng bekymre deg for billigprodukta. Ville berre seie at eg har hørt VELDIG mykje skryt av lidl-bleier, og at dei og er VELDIG billige. Vi har iallefall tenkt å satse på dei:)

Skrevet

first price bleier er vanvittig bra,like bra som libero..er også skeptisk og veldig nøye på produkter til gullet mitt..har prøvd de fleste bleier og vart positivt overrasket over first price sine bleier...coop bleiene er dårlige,da... libero og first price er det samme, syntes first price er betre enn pampers sine...vi bruker 110 kr pr mnd på bleier...sparer veldig mye bare på det og gullet har det godt...ellers er våteserviettene på rema 1000 til 15 kr pr pakke,gule pakker veldig gode,de ensete gulle tåler...apoteket sine er faktisk for sterke...handle mat på coop,få medlemskort,du får tilsendt tilbud for medlemmer,vær nøye på pris og kjøp inn billige frysevarer...babyklær handler du på spar kjøp,de har vanvittig gode baby klær,særlig ull klær...har selv vert blakk og annsvaret for barn..ikke lett, men er du kreativ klarer du å gje barnet det beste og sammtidig spare penger:) lag middagen til ungen selv:)

Skrevet

er du veldig blakk kan du handle på fretex,babyklær er lite brukt og mangen er akkurat som nye...bruker du tid å ser godt etter finner du mangen fine "skatter" syntes også det er bra å kjøpe brukt med tanke på miljøet..

Skrevet

Vet ikke hva dere mener med trang økonomi, men vi har hvertfall ikke god råd... Vi har 23000 inn tilsammen. (netto) Og husleie 7000, billån 3000, tlf, strøm, forsikringer, bensin, div andre regninger/smålån...4 unger som krever sitt osv osv.

Vi har spareuke hver eneste uke.... Trist å ha det sånn...

Vi mangler tom. plastposer (handleposer) i skapet fordi vi handler så sjelden at vi bruker dem opp på søppelkasting før vi får handlet mer... :D

Det sier vel litt :S

Har ingen spes råd, annet enn å handle inn stort når ting er på tilbud, feks frysevarer, fylle frysern med det hvertfall.

Kneippen (vet at det ikke er det beste brødet ja...) koster bare 3 kr på rema. Vet ikke om man kan bake egne brød så billig engang. Kjøp det billigste av alt, det gjør vi. Går forsåvidt rundt...

Skrevet

Viss dere har Lidel så har jo de masse billig samme har bunnpris.Se etter tilbud og kjøpe kun det dere trenger.

Skrevet

om det er mulig kutt ut bilen..det vart løsningen for meg når eg hadde det trangt..veldig trist og mye ekstra arbeid,men vill heller stresse rundt på bussen enn å ha lite penger til mat...hadde ca 12 tusen pr mnd til absolutt alt og alene ansvaret for et barn...ikke så lett nei...er det mulig å bu billigere er dette også smart,selv om det blir trangt..det er mye billig mat som også er sundt,prøv å kjøpe sundt,men billig...blir litt engasjert når eg leser om dårlig råd..vet akkurat hvor frustrerende dette er...viss en røyker,dropp røyken..har er det mye å spare...er en flink nok til å spare kan en kanskje legge opp noen reserve penger til slutt:) til en ferie eller bare ha til trang tider.) lykke til:)

Skrevet

Du som er alene med barn?får du ikke litt mer en ca 12tusen?

Men kan jeg spørre hva der jobber med som har så dårlig råd.Synes det er utrolig trist at noen har det slik.Vet ikke hvordan det er selv,har veldig godt råd.Men føler jeg blir litt trist og vil hjelpe de som sliter litt.

Skrevet

og enda skal dere ha enda et barn? når det så vidt går rundt?

Skrevet

den var til anonym litt oppi her med 4 barn

Skrevet

Rema har masse billig mat. Kjøttdeig til 19kr, og store pakker med karbonader til 29!

:)

Skrevet

GlaJenta:

Er du litt KORT eller??? Kanskje det har skjedd noe med økonomien dems den siste tiden så de har dårligere råd akkurat nå??? Hvorfor ikke spørre henne hvorfor?

Teite menneske.

Sorry, men du har ikke levd lenge skjønner jeg...

Skrevet

da hadde hun vel skrevet at det var slik akkurat nå ..

og du er utrolig feig må jeg si, som kommer med slike stygge kommentarer og ikke tør å signere med nicket ditt!

Skrevet

Jeg er hun med dårlig råd som venter nr 4.

Ja, ting kan skje. Jeg har måtte gå ned i stilling, pga innskjæringer på jobben etter jul. Da var jeg allerede for langt på vei til å ta abort, og det hadde jeg aldri gjort uansett.

Husk, Glajenta85, det er ikke alltid ting går som man planlegger. Syns du skal tenke deg litt om før du spyr ut sånner bemerkninger.

Skrevet

og hvorfor skal jeg pakke spørsmålet mitt inn når det er akkurat det jeg skriver jeg lurer på!?

greit vi alle er fulle av hormoner, men jeg lurer virkelig på hvordan de skal klare det med 5 unger med en økonomi som så vidt går rundt! en økonomi som så vidt går rundt med 4 barn også får de en til.. er vel for guds skyld lov å spørre, ble virkelig provosert av deg ANONYM

Skrevet

herregud.. værsåsnill .. jeg regnet med at du skrev at det hadde hendt uventende ting, du må tåle å få et slikt spørsmål når du skriver så mye om økonomien som du gjør!

vet rimelig godt at ting ikke alltid går som planlagt, men blir du så sur pga et spørsmål må du nesten slutte å skrive slike innlegg også..

jeg satt faktisk å syntes synd på deg

Skrevet

Hallo??? Føller du med eller? Hun venter nummer 4.

Skrevet

Jeg er ikke sur jeg vel?? Jeg syns bare folk må tenke litt selv, at det kan jo være at kan jo ha skjedd uforutsette ting. Er vel ingen som legger opp til å få en haug med unger dersom man på forhånd VET at man kommer til å få dårlig råd, er det vel??

Skrevet

er ikke alene lenger, fekk ikke bidrag fra den biologiske faren eller nav,men overgangstønad og dobbel barnetrygd,ikke bostøtte...var ca 12 tusen utbetalt pr mnd...viss eg husker riktig...

og til dere som ser ned på de med dårlig råd og mangen barn,tenk litt lenger enn til nesen, neste år kan det være deg...en kan være uheldig å miste jobben og være gravid...ting kan skje vet dere...selv om dere nå har gode jobber og fine biler kan dette fort bli forandret...

et råd til:) kjøp brukt eller arve til gullet ditt,eneste du trenger nytt er bilsete og madrass...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...