GRAM Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 håper de ikke begynner å skal detaljstyre svangerskapspermisjonene... da skal ikke jeg ha flere barn.mener mor kan få være lenger hjemme med lønn+at far har de 6 ukene han har. de burde heller lempe litt på reglene slik ag fars permisjon kan bli overført til mor.har ev veninne som er gift med en bonde,de mistet fars uke pga at han er bonde.kunne ikke ta perm siden han ikke hadde noen til å gjøre det som skal gjøres på en går iløpet av en dag.skulle tro de som satt å laget reglene trodde de kun var i fjøset morgen og kveld og sitter på ræva resten av dagen. kansje også ta tak i barnevernet,kaller det i dag for et voksenvern. der tror jeg det er mye prestisje ute å går.sikkert mange så gjør jobben sin.uttaler meg bare om det lokale bv som jeg føler ikke gjør jobben sin. går mest på prestisje,0 tilbakemelding og uerfarne ansatte...
Sjefsmegga Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 Jeg skulle ønske de laga et nytt system jeg: Rett på et minimum av permisjonspenger uansett om man har gått skole, vært trygdet, jobbet deltid i lav stillingsprosent. At far skal ha egen opptjeningsrett. Utvide perisjonen til å gjelde t.o.m den mnd barnet er 12mnd, utvidet ved prematurfødsel selvsagt. 100% utbetaling selvsagt. Kutta ut kontantstøtta helt til fordel for 6timers dag inntil barna var 3år med full lønn.
Gjest ->>- Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 Hvilket grunnlag har du for å sitte og "føle" om den lokale barnevernstjenesten din og mene at ministeren bør ta tak i det?
___ Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 En bonde har det faktisk lettere enn mange andre selvstendig næringsdrivende. For det første her han/hun 100% grunlag for foreldrepenger der andre selvstendig næringsdrivende har bare 60 eller er det 65%. For det andre finnes det spessielle avløserlag der man kan "leie" en person til å gjøre den jobben man vanligvis må gjøre selv. Hvis permisjonspengene ikke er store nok til å dekke utgiftene til en avløser kan man faktisk få avløsertilskud. Jeg sier ikke at det er enkelt, men som regel står det nok mer på viljen enn på muligheten. Jeg er selv bonde og har fått to barn. Det går helt klart ann. Det er bare så alt for mange menn som tror de er uunverlige på jobb.
GRAM Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. mars 2008 her i området så var det faktisk ikke mulig å få tak i fjøshjelp,avløserringen hadde ikke folk og ifg nav så var det umulig å få overført perm til mor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå