Gå til innhold

Hvor hardt kan man trykke på magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer, for sambo gjorde dette på meg i går kveld. Han hadde vært med på kontroll tidligere og sett på og fått kjent sammen med jordmor. Hun trykket jo ganske hardt med to fingre, men hun er jo trent. Hun skulle kjenne på hodet, for det lå ned. Er 28 uker nå.

Han skulle prøve det samme i går. Han mente jo ikke å være hardhendt. Var det vel egentlig ikke heller. Men jeg kjente det godt, og sa at det måtte han ikke gjøre. Men han mente det ikke var farlig for jordmor hadde gjort det hardere.

Han sa han kjente babyen. Er litt engstelig nå for at han har trykket i hodet på den eller noe. Går det an?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Disse små knøttene våre tåler en støyt, men det er ikke vits i å "dundre løs" av den grunn.. Det som er sikkert er at du får vondt lenge før babyen får vondt!

Jordmor er trent ja, men de kan jo heller ikke vite heeeelt sikkert hvordan babyen ligger før de har kjent etter.

Babyen i magen din har det helt sikkert kjempe fint den :)

Skrevet

for ca 1 mnd siden hadde jeg en kunde på sats som av en eller annen grunn klarte å sparke meg i magen... har vært på UL siden det og alt er bra, men det var likevel et ganske hardt spark. hun blei jo helt fra seg, og jeg kunne jo ikke akkurat kjefte hu ut, men det var ubehagelig. det gikk jo bra, så tror de tåler endel altså. er nok noe i det at vi får vondt før babyen får det. *håper*jeg:P

Skrevet

jeg er i u34 nå, så det skjedde vel i u30..

Skrevet

Takk for svar.

Det er jo betryggende å høre at de tåler litt, babyene i magen.

Et spark er sikkert hardere enn det å trykke fingrene hardt ned. Og når det gikk bra så gjør vel dette det også.

Men synes jeg er littegranne øm i magen fremdeles. Men ja, håper det stemmer at vi får vondt mye før babyene kjenner noe.

Har nå kjent spark etter dette så.

Det går vel bra.

Skrevet

Tror ikke dette er noe farlig nei! Den er ganske godt beskyttet!! Tror nok du ville fått mer vondt først, enn babyen.. Vi pleier å trykke og kjenne litt vi også, kjenner jo hvor grensen går liksom.. Koselig å kjenne etter hvordan den ligger og om vi kan kjenne en fot osv!:)

Hyggelig at mannen din vil kjenne også da, noen er jo litt uinteressert i det, og noen er for redde for å skade babyen!

Men kjenner du at du synes det er ubehagelig, så må han roe det ned litt da!;)

Skrevet

Tror nok at den lille tåler ganske så mye der inne. Ligger jo godt beskyttet i livmor og omgitt av vann, som sikkert fungerer som støtdemper. Ser liksom for meg prinsippet airbag i bilen jeg da. Jeg er 28 uker på vei, og trykker som bare det for å gi respons til han der inne når han sparker som verst, hehe:-) Stilig å faktisk kunne kjenne de små føttene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...