bebi-i-magen Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 mens termin som er 24mai eller ul termin som er 9juni?
sekstisjuer Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 Jeg venter mitt femte barn, og hos meg har alltid menstermin stemt mest. Så jeg stoler mer på menstermin, men det hjelper så lite så lenge helsepersonellet går ut i fra ultralydtermin. Fikk skreket meg hjem fra sykehuset i 32. uke en gang jeg hadde vært innlagt i to mnd. Det viste seg jo at det var jeg som hadde riktig termin den gang også, men dette kan være veldig individuelt fra person til person. Kommer jo an på om eggløsning kommer midt i mensperioden, og hvor lenge syklusen varer. Min syklus har hele tiden vært på 28-29. dager, med få unntak.
Prikken ('08) blir storesyster Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 ventar min første, men for min del er det ikkje så viktig kva for ein termin eg følger. menstermin er beregna til 5.august, og ULtermin er beregna til 4.august. kjenner ingen andre som har så like datoar mellom som det eg har fått, til og med jordmødrene på UL måtte smile når dei høyrde kva menstermin var beregna til pga lang syklus
Tredjemann på vei :D Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 Jeg hadde en helt fast syklus på 30 dager før jeg ble gravid og mens-termin ble da regna ut til å bli 16.mai. Likevel ble jeg satt tilbake 3 uker på det som egentlig skulle være ordinær UL, så jm mente jeg var 15 uker i stedet for 18. Fikk ny UL 3 uker senere og ble satt tilbake ytterligere en halv uke... Så ifølge UL har jeg termin 8.juni, et sprik på altså 3,5 uke. Jeg ble satt tilbake 10 dager med førstemann også, men fødte 14 dager før UL-termin den gangen. Er overbevist om at dem tar grundig feil denne gangen også, så jeg forholder meg mest til mens-termin, eller tipper det blir et sted like etter mens-termin:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå