Monajenten Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Jeg kopierer litt fra det siste svaret mitt i det andre innlegget. Det jeg har tenkt å gjøre, er : - opplegg av bukser - innsying av bh'er - justering av kjoler - selge veskene mine - la kunder komme med ønsker ang. vesker, og så syr jeg slik de ønsker - evt salg av sytilbehør Jeg vet at det ihvertfall er interesse for oppsying av bukser og sånt, og bh'er får man ikke sydd inn andre steder enn på en undertøysforretning i sentrum, og der syr de kun inn om bh'en er kjøpt der, og ubrukt. Jeg har jo svennebrev i kjole og drakt, og vil etterhvert ta sømoppdrag også (kjoler, topper, skjørt osv.) Noen som tror det vil være interesse for noe sånt?
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 Høres kjedelig ut, så ja: blant Norges kjedeligste befolkning!
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 JA det ville jeg, har litt rar kroppsfasong så ofte at ting må justeres litt (toppen er så mye større enn resten hehe) Du kunne kanskje ha solgt litt fine stoffer også? DET synes nemlig jeg er vanskelig å finne.
WP-TLogPeanut Skrevet 6. mars 2008 #5 Skrevet 6. mars 2008 Hm nei , ikke nå som jeg har begynt å jobbe på en avdeling for Søm og Design hihi
Monajenten Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. mars 2008 Hva høres kjedelig ut Ludderet? Syns ikke du det ville vært greit å få ordnet på ting som ikke passer f.eks.? Eller fått en veske som ingen andre har? Godtar alle svar selvfølgelig, er bare nysgjerrig:-)
MartheMor+Lillegutt Skrevet 6. mars 2008 #7 Skrevet 6. mars 2008 Absolutt! Kan ikke sy i hele tatt selv, så det hadde vært et supert tilbud. Synes også det er spesielt spennende med veskene - liker tanken på helt unike vesker som ingen andre har:) Stå på, det virker å være en kjempeide!
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #8 Skrevet 6. mars 2008 Ja, det tror jeg. Den på bystasjonen i Bergen går vel bra... En del av denne typen butikker kan du også levere tøy på rens igjennom. Kanskje en ide? Kanskje en ide å selge forkle kjoler i morsomme farger som kan vrenges? Da får en småbarnsmødre i butikken og de er så enkle å sy:)
jegvilogsåhaettnyttnickidag! Skrevet 6. mars 2008 #9 Skrevet 6. mars 2008 Absolutt ! hvor vurderer du å starte opp? ta imot på nett ev i tillegg ?
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 6. mars 2008 #10 Skrevet 6. mars 2008 Absolutt! Vet det er behov, så om du ikke bor ytterst på ei lita øy uten folk vil du helt klart få kunder. Men du bør kanskje ha en del annet enn bare tilbud om å sy opp og inn klær, bare for å lokke folk inn i butikken. Litt sytilbehør, og hjemmesydde ting som det du snakker om, men også noe som kan lokke inn folk som normalt sett ikke går i ei sysjappe.
*dum&deiLig*™ Skrevet 6. mars 2008 #12 Skrevet 6. mars 2008 Kommer helt an på pris. Jeg synes det er knalldyrt på Bystasjonen! Kostet like mye å legge opp buksen som å kjøpe den ny. De færreste som kjøper BH-er på vanlig budsjett betaler ikke særlig mye for å få BH-en innsydd. Ikke jeg, iallefall, siden BH-ene mine koster max 150 kr:o)
¤¤¤2xE¤¤¤ Skrevet 6. mars 2008 #13 Skrevet 6. mars 2008 Både ja og nei! På den ene siden er det flott å kunne gå til noen som kan sitt håndverk å få hjelp til sånne "småting" eller annet. På den andre siden er det vel desverre slik at i dagens samfunn er det billigere å kjøpe nytt enn å fikse det gamle.... Som å sy inn en bh..? Det koster jo skjit og ingenting for en bh idag, du kan vel umulig tjene penger på det?
Monajenten Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #14 Skrevet 6. mars 2008 Ja jeg har jo lyst til å ha noe lokkemiddel, men finner ikke helt ut hva. Veskene vil jo forhåpentligvis være litt trekkplaster, i og med at jeg garanterer ingen like vesker. Tenkte også på å ha litt sytilbehør ja. Tar gjerne i mot masse tips:-) Takk til alle som svarer!! Du som lurte på det med nett, hva mente du? Å bestille "drømmevesken" gjennom nettet, eller noe annet?
It's all about me Skrevet 6. mars 2008 #15 Skrevet 6. mars 2008 Hvis prisen ikke er avskrekkende så har jeg stadig brukt for hjelp til å sy inn kjoler topper og noen bukser. Er jo supertynn og det er ikke sjaldent at selv xs ikke passer meg men at det bare er litt justering som skal til. Er det noe du kunne gjort for en rimlig penge hadde jeg absolutt tatt meg en tur eller ti.
Monajenten Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #16 Skrevet 6. mars 2008 For jeg som må kjøpe bh'er på undertøysforretninger (hm funker ikke på mine 65F pupper) så er jeg heldig om jeg får en bh til 300,- Da er det BILLIG!!! Og de som handler på samme stedene som jeg, benytter seg ofte av det tilbudet (50 kr for å sy inn) om de ikke har størrelsen f.eks. Men selvfølgelig, de som kan bruke hm-bh'er kommer nok ikke der. Men det er jo i så fall kun som et ekstratilbud, ikke det jeg har tenkt å bli rik på:-)
Monajenten Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #17 Skrevet 6. mars 2008 Ja jeg kunne ikke tatt en million for å gjøre det:-) Tenker at det er bedre å ha det litt rimelig sånn at folk benytter seg av tilbudet en eller ti ganger som du sier, istedenfor at de ikke gidder fordi det er for dyrt. Hadde du kommet til Kilden også?
jegvilogsåhaettnyttnickidag! Skrevet 6. mars 2008 #18 Skrevet 6. mars 2008 ja, bestille vesken og ev andre ting du selger ( litt anderleses barnetøy ??) og andre ting- mange har jo ikke noe tilbud i nærheten av der de bor, sende f eks plagg for skifte av glidlås el ? bare en tanke...
Monajenten Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #20 Skrevet 6. mars 2008 Takk for tips! Kommer nok ikke til å sy barneklær (syns det er blitt veldig mange sånne typer butikker) men jeg har hatt nettside med salg av veskene tidligere, og kommer nok muligens til å opprette en igjen.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 6. mars 2008 #21 Skrevet 6. mars 2008 Ja sytilbehør ja.. Her er en butikk som startet som ren håndarbeidsstue. Men de fikk så mye henvendelser om syoppdrag så de måtte ansette ei dame for å ta unna. Går så det suser. Men så vet folk om det også da. Ha litt variert utvalg i litt spesiellte sysaker. Hvit tråd og stoppenål får man hvor som helst. Men feks som hun over sier: pent og spesiellt stoff, morsomme knapper, ferdige applikkasjoner til å ha på klær, spesiellt garn osv.
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #22 Skrevet 6. mars 2008 For det første så passer jeg på å kjøpe klær som passer. For det andre så kjøper jeg nytt hvis noe ikke passer lenger. Har man penger til dine tjenester, så har man penger til en ny BH :-)
Monajenten Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #23 Skrevet 6. mars 2008 Må man kjøpe bh'er til 5-600,- som jeg må, betaler ihvertfall mange jeg kjenner 50,- for å få sydd den inn istedenfor 500,- for en ny;-)
Stjerne37 Skrevet 6. mars 2008 #24 Skrevet 6. mars 2008 Jepp det hadde eg hatt bruk for,sliter veldig med BH å dem jeg kjøper koser 450-600kr. Vesker som ingen har er også helt supert. Men regner med at du bor i bergen,skjønte det sånn så jeg går for at du får deg nettbutikk i tillegg hehe:)
Arb.ledig husmor Skrevet 6. mars 2008 #25 Skrevet 6. mars 2008 Bare lure... Eg har en brudekjole som er ca 20cm for lang.. Om du skulle sydd den opp, ka pris ville du tatt da? Eg har forhørt meg rundt på ulike steder, og går selvsagt der det e billigst...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå