Gå til innhold

Hva synes dere om å kaste klær?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er noen som skriver at de kaster klær en ikke har bruk for lenger (barneklær).. Selv hadde jeg aldri klart å kaste klær, uten at det er veldig slitt eller ødelagt da.. Kaster hun klær hvis det er helt ubrukelig. Og gammelt undertøy, slitte sko og slikt da..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her arves det bort videre ( barnetøy) , mitt + annet går til freetex.

Skrevet

Synes det er unødvendig å kaste klær så lenge det er mennesker rundt om i verden som kan ha nytte av dem, og det er det jo virkelig mange som har.

Skrevet

En del sko, undertøy og veldig slitte klær går i søpla. Syr om og tar vare tøffe stoff, ellers så sender jeg det til freetex (de sender mye barneklær til øst europa osv. Selger ikke bare) eller til Kirkens Bymisjon som ofte trenger pent brukt barnetøy.

Skrevet

Gir bort, låner bort eller selger, alt etter som. Kaster ikke brukbare klær, nei. Snakk om miljøsvineri! Tekstilindustien er vel noe sånt som den andre mest forurensende industrien i verden. Det er en tankevekker!

Skrevet

Huff, må nok si meg skyldig der..... Kaster veldig mye klær, orker ikke lagre alt. Har nok også kasta en del som var ubrukt...

Skrevet

Æ gir alt som kan brukes videre til fretex(og det er vel egentlig det meste...) og kaster det som er utslitt. Enkelt og greit. Like lett å hive en sekk med klær i fretexcontaineren som i søppelcontaineren.

Skrevet

Om det er barnet sitt mitt eller mannen min sitt som ikke vi bruker lengre eller får noe vi ikke liker så "kaster" vi det i uff eller frelsesarmeens kontainere/bokser.

Er det veldig slitt eller ødelagt går det i søpla da.

Babyklær har vi tatt vare på til nummer to da (gjenstår å se om vi får brukt det igjen. kommer jo ann på om det blir gutt eller jente.)

Skrevet

Hadde ikke fallt meg inn å kaste noe som er brukandes.

Hadde rent vondt i meg i forige uke når ei strømebukse gikk i søpla. Men den hadde fra før hull i rompa, og på begge tærneærne, og Guttongen hadde, bare for å poengtere hvor slitt den var: dratt ut et digert hull på hvert kne. Joda, jeg tok hintet. :-p

Skrevet

Har lånt bort og arvet bort litt.. og det jeg får i retur og som er ordentlig enda, leverer jeg på krisesenteret i byen her...

Skrevet

liker heller ikke kaste klær. her går barneklærne videre til andre venninner med små barn, det ubrukbare kastes og ellers havner det litt hos brukthandelen eller hos bekjente som vil ha.

Skrevet

kaster nesten aldri klær, da må de være slitt eller ødelagt. det meste går til fretex ( selvfølgelig utenom undertøy og slitte sko, det går i søppla ).

Skrevet

Og strengt talt bør man ikke gi klær til u-land fordi det stopper deres egen mulighet til produskjon av klær. På den måten blir de evige mottaker og pasisve.

Skrevet

Det som er brukbart går til fretex, hadde ikke klart å kaste klær andre kunne bruke jeg heller :)

Har til og med hendt at jeg har gitt bort klær som aldri har vært brukt med prislapper på, DET hadde jeg hvertfall ikke klart å kaste.

Skrevet

Nei, å kaste nye klær med prislapp på blir jo nesten som å kaste f.eks en 200-lapp i søpla....har ikke jeg samvittighet (eller råd) til:)

Skrevet

Jeg kaster ikke nytt tøy, men om noen kjeder seg har jeg 6 sekker med brukt tøy som står ute og venter på å bli fraktet vekk. Bare å forsyne seg. Kommer minst 3 til i morgen om behoovet skulle melde seg...

(ikke barnetøy, kun voksen, både dame og herre, samt sengetøy etc)

Skrevet

Gir til Fretex, men kaster alt med flekker på eller som er slitt. Synes det er unødvendig å kaste hele, fine klær ja.

Skrevet

Miljøsvineri syntes jeg.

Vi kjøper nytt da vi ikke har så mange og arve fra, men vi prøver å kjøpe litt brukt også.

Det vi ikke bruker lenger gir vi bort eller selger.

(Har hatt vare på det litt for å se om det kom fler små, men nå er det inntaksstopp).

Vårt tøy gir vi til fretex ol.

Også sender vi noe til Russland ol. når noen vi kjenner skal ut og levere til barnehjem ol. Der blir jo gjerne tøyet brukt til det ikke henger sammen lenger.

Skrevet

Jeg gir alltid bort klæreene som vi ikke har bruk for lenger med mindre de er ødelagt da, som du sier.

Skrevet

dytt*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...