Legekjærringa Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 ingen spørsmål er for dumme. Man kan spørre om hva man vil, mange lurer på forskjellige ting. Ingen som er født en perfekt mor som vet alt til en hver tid. Alle barn er forskjellige så det er ikke alltid "boka" har fasiten. Derfor er det fint å få høre erfaring fra andre mødre. det er så trist at mange føler de må bruke anonymknappen, eller unnskylde seg...skrive at dem føler seg dumme fordi dem spør.... God mor mener jeg at er en som spør og undersøker, holder seg oppdatert for å gjøre det beste for sitt barn, og stoler på sin intuisjon til å ta ett valg etter å ha vurdert råd fra andre eller div. litteratur. Noen ganger viser barnet vei, og noe er intuitivt - som førstegangsmamma lærer man mens barnet vokser. Har man flere barn så er man ikke utlært for det. gi nå blanke i alt og spør i vei! Noen ganger vet man svaret selv, men ønsker bare en bekreftelse.
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 Holder med deg jeg. Som min pappa pleier å si " DET FINNES IKKE DUMME SPØRSMÅL KUN DUMME SVAR"
Nilu♥ Skrevet 6. mars 2008 #5 Skrevet 6. mars 2008 Helt enig! Flott at noen lager en egen tråd for dette!!!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #6 Skrevet 7. mars 2008 Kan godt forstå mange som vil bruke anonymknappen her inne. Da jeg var nybakt mamma, kom jeg over til dib i den tro at det var like bra miljø her inne som på bim (det kunne være feider på bim også, men ingenting mot dib). Jeg hadde fått beskjed flere ganger på sykehuset at jeg måtte ikke ta babyen med på kjøpesenter med det første, fordi inntrykkene kunne bli for sterke. Da gutten min var 2 uker ville jeg ut på et senter, men var usikker på om det var for tidlig. Da jeg spurte om råd her inne, ble jeg regelrett halshugd! Det var ikke måte på hvor hysterisk jeg var, skulle jeg fortsette sånn kom livet mitt til å bli helt jævlig, og stakkars sønnen min som hadde en så hysterisk mor. Jeg var full av hormoner og var utslitt av mangel på søvn på dette tidspunktet, og jeg knakk sammen i gråt da jeg leste alle de forferdelige svarene. Siden dette fortsatt føles litt sårt for meg, velger jeg å være anonym.
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #7 Skrevet 7. mars 2008 Skjønner hva du mener. Jeg trodde gravide kvinner var gale, men har som deg erfart at det er mye verre her på dib enn på bim..
stinelin81-3 smågull Skrevet 7. mars 2008 #8 Skrevet 7. mars 2008 Vi må kanskje slutte å bitche om hvor forferdelig det er her inne....og enten slutte å være her( yeah right!)eller passe på hva man selv gjør og være hyggelig. Jeg har også opplevd å få mindre hyggelige svar her inne... og det er ganske ødeleggende til tider... men jeg synes det er mye bra her også Ingen spørsmål er dumme...og hvis man mot formodning skulle mene at det dukker opp ett...så er det ikke værre enn å overse det:) Det er de som for enhver pris må fortelle verden hvor teit det er som er problemet:)
Legekjærringa Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 7. mars 2008 nettopp! det er poenget mitt også. Det skulle ikke være nødvendig å bruke anonymknappen. For forumet bør gi støtte og ikke bryte ned, mener jeg. Konstruktiv kritikk ja, men det er grenser. Helt enig at miljøet er HELT forskjellig fra BIM, og det er veldig trist.
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #10 Skrevet 7. mars 2008 Må bare tilføye at jeg synes det er kjempegøy altså, med litt heftige diskusjoner, må bare le av den aggressive tonen det så lett blir. Man må liksom veie sine ord med gullvekt av frykt for å bli lynsjet.. Er så så mange som svarer med banning og tusen utropstegn og stiller spørsmål ved andres intelligens og mentale helse..
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #11 Skrevet 7. mars 2008 Jeg er enig i at det er lov å spørre om alt, uten å unnskylde seg for dette. MEN jeg må si at jeg ofte savner en SØKEKNAPP her inne, for det skjer utrolig ofte at folk spør om akkurat de samme tingene. Gjerne på samme dagen, og så har vi flere tråder gående om det samme. Det ønsker jeg meg! :-))
Legekjærringa Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #12 Skrevet 7. mars 2008 nar du trykker på debatter får du opp en søke-felt nesten helt øverst - så det finnes.
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #13 Skrevet 7. mars 2008 Sier du det? Ja, men da vil jeg absolutt oppfordre alle til å bli flinke til å bruke dem, og se om ikke svarene allerede finnes der. Evt kan man heller aktualisere de trådene som allerede omhandler noe av det samme temaet man selv hadde tenkt å spørre om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå