timu Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 ser på en nettside av barn skal være 6mnd før man har de i pulk...noen som har hatt med yngre? selvfølgelig i liggende stilling...
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 Jeg har, men det var en løype jeg kjenner godt. Gikk sakte og der var ikke humper. Skulle opp mot hytten og hadde med meg flere barn. En vogn er bedre fjæring i:) De vet jo lite om det. Har venner som har tatt med seg mindre barn i flatt høyfjell i løyper.
timu Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. mars 2008 jepp, får legge i godt me polstring under da... og satse på myk snø! takk for svar:)
Huldretuss Skrevet 6. mars 2008 #4 Skrevet 6. mars 2008 Det blir fort veldig kaldt i en pulk. Og det rister og humper såpass mye at de kan bli kvalme. Ville ikke tatt med en yngre enn 6 mnd - ville selv uansett ventet til de var nærmere året.
Sjefsmegga Skrevet 6. mars 2008 #5 Skrevet 6. mars 2008 med så små ville jeg heller satsa på truger og bæresele...
Mom2Two Skrevet 6. mars 2008 #6 Skrevet 6. mars 2008 Det er anbefalt å vente til ca.12 mnd pga. belastningen det påfører barnets rygg. De kan også bli "sjøsyke" og kaste opp, det blir fort kaldt langs bakken osv. Jeg hadde ikke tatt med en baby på 6 mnd.
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #7 Skrevet 6. mars 2008 Jeg er også skeptisk til å ta med så små barn. Det blir jo ikke kaldere i pulk enn i vogn. De nye pulkene isolerer bedre, og de ligger jo på skinnfeller og i voksiposer mm. Hos oss er faren for overoppheting større:) Har aldri opplevd at barn blir kvalme i pulk, og storfamilien vår er mye på fjellet og må gå for å komme til hytta. Men en går jo ikke overalt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå