Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ser på en nettside av barn skal være 6mnd før man har de i pulk...noen som har hatt med yngre? selvfølgelig i liggende stilling...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har, men det var en løype jeg kjenner godt. Gikk sakte og der var ikke humper. Skulle opp mot hytten og hadde med meg flere barn. En vogn er bedre fjæring i:) De vet jo lite om det. Har venner som har tatt med seg mindre barn i flatt høyfjell i løyper.

Skrevet

jepp, får legge i godt me polstring under da... og satse på myk snø! takk for svar:)

Skrevet

Det blir fort veldig kaldt i en pulk. Og det rister og humper såpass mye at de kan bli kvalme. Ville ikke tatt med en yngre enn 6 mnd - ville selv uansett ventet til de var nærmere året.

Skrevet

med så små ville jeg heller satsa på truger og bæresele...

Skrevet

Det er anbefalt å vente til ca.12 mnd pga. belastningen det påfører barnets rygg.

 

De kan også bli "sjøsyke" og kaste opp, det blir fort kaldt langs bakken osv. Jeg hadde ikke tatt med en baby på 6 mnd.

Skrevet

Jeg er også skeptisk til å ta med så små barn. Det blir jo ikke kaldere i pulk enn i vogn. De nye pulkene isolerer bedre, og de ligger jo på skinnfeller og i voksiposer mm. Hos oss er faren for overoppheting større:)

 

Har aldri opplevd at barn blir kvalme i pulk, og storfamilien vår er mye på fjellet og må gå for å komme til hytta. Men en går jo ikke overalt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...