Vilja<3 Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Er det en fin plass å bo:) Og har dere noen anbefalinger på gode barnehager og barneskoler der? Skal kanskje flytte dit til høsten.
MrsDior & baby-Dior Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 det er jo litt sånn utenfor- plass da...
Ny sneip i juni 2009! Skrevet 7. mars 2008 #5 Skrevet 7. mars 2008 jada, bor på Bryne... Er jo litt på landet, men samtidig så tar jo tross alt bare 15 min med tog til Sandnes, 30 til Stavanger.... Mange fine turområder, og elv og andedam midt i sentrum :-) Boligprisene er ganske høye, men selvfølgelig ikke like sinnsyke som inn mot byene. Jobb er det ikke noe problem å få, i Rogaland er det stooor mangel på arbeidskraft. Vet ingenting om barneskoler, men tror at så lenge du har tenkt å bo sentralt i Bryne så er det bare en skole å velge i. Barnehage kan jeg anbelfale.Skulegata barnehage er helt fantastisk. Startet opp høsten 2007 i en gammel villa, i sentrum. En småbarnsavdeling og en for de litt større. Små avdelinger, tror det er ca 7 på småbarnsavdelingen, og 12 store. Små forhold, og veldig oversiktelig. Flinke til å holde oss informert om hva som har skjedd i løpet av dagen. Har selvfølgelig vært litt kaos det første halvåret pga bygging osv, men har ikke vært noe problem. De ansatte er utroooolig koselig, styreren er en dame med laaaaaang erfaring, og jeg er absolutt trygg på at datteren min har det bra i barnehagen. Hun begynte da hun var 15 mnd, og løper inn om morgenen og vil ikke hjem igjen om ettermiddagen...Link: http://www.skulegatabarnehage.no/ Lykke til!
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #6 Skrevet 7. mars 2008 me og bor på bryne. e innflyttere. har søkt ungene mine inn i nyland barnehage og spødarbakken barnehage. håpe på å få plass. me kose oss her ute.. bor du på bryne???
Vilja<3 Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 7. mars 2008 Min mann har fått jobb der fra sommeren, bor i bergen nå.Vi driver å vurderer om vi skal bosette oss på bryne eller sandnes/stavanger.En av oss må pendle uansett da,jeg skal studere på universitetet i stavanger. Hvordan trives du som innflytter da?
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #8 Skrevet 7. mars 2008 Bor ikke på Bryne, men har nære relasjoner til plassen. Folka som bor på Bryne er utrolig koselige og jordnære. Beina godt planta på jorden. Bryne har flotte shoppingsentre, Elixia treningssenter og gode togforbindelser til Stavanger. Har bare positive erfaringer med Bryne. Lykke til med valget!
Gjest Skrevet 8. mars 2008 #9 Skrevet 8. mars 2008 vi koser oss masse på bryne vi har bodd her i to mnd da, s¨å ikke sånn kjempe masse erfaring med å bo her ute. bo prisene er myye lavere enn i stavanger og sandnes. kommer selv fra stavanger.. har blitt kjent med folk allerede for dem tar kontakt med deg som innflytter....
megogbarna Skrevet 8. mars 2008 #10 Skrevet 8. mars 2008 Bryne er ein flott plass:-) Nå er det jo for seint å bytte barnehageønsker. Spødarbakken har godt rykte på seg og ligg i bryne område. Nyland er ein grei nok barnehage som ligg på rosselandsida, (her ville eg anbefalt eivindsholen eller maurtua istedenfor) Når det gjeld skoler så har "bryne" 2 skoler. Bryne skole i sentrum og Rosseland skole i "utkanten". Rosseland skole skal rives fullstendig og det skal bygges ny. Ungene skal gå i brakker i 1,5-2 år frå januar 2009. Bryne skole er nettopp renovert og fremstår som ny og moderene, Rosseland skole har liten/ingen hjelp til elever med spesielle behov, noe som skaper frustrasjon for elever, lærere og foreldre. Bryne skole har ekstrapersonell, grupper og individuell undervisning for elever som treng det. Mitt rår er: Flytt til BRYNE skulekrins, og IKKJE rosseland skulekrins!
Gjest Skrevet 8. mars 2008 #11 Skrevet 8. mars 2008 me bor i bryne skole krets me da:) men det e lenge te me skal på skolen. skal de ikke pusse opp rosseland skule? e austbø barnehage en god barnehage da? vi har søkt der også?
megogbarna Skrevet 8. mars 2008 #12 Skrevet 8. mars 2008 Joda den skal bygges opp igjenn. Men skoleområde blir jo eit byggeområde imens, det kan jo være litt forstyrrende for de søte små. Mange som er fornøyde med austbø, finner noen som er misfornøyde også, men det gjør du vel i alle barnehager:-)
nati, knotten & lille karamell Skrevet 8. mars 2008 #13 Skrevet 8. mars 2008 Jeg svarte deg på et innlegg tidligere, men gjør det gjerne igjen. Jeg kommer i fra Kvernaland, som er ca 6 min fra Bryne mot Sandnes. Dette er en kjempefin plass, spesielt for barnefamilier. Hvis jeg flytter hjem igjen kommer jeg sannsynligvis flytte til Bryne eller Kverneland, selv om jeg skal jobbe i Stavanger (som er ligger ca 25 min. med bil fra Kverneland.) Vet ikke hvor lang tid det tar i fra Bryne til Stavanger, for det har nå komt ny vei, som skal gjøre reisen kortere?! Ellers vil jeg som jeg skrev tidligere anbefale Ganddal, med tanke på å bo midt i midten. Jeg har ikke noe relasjoner til Ganddal og tidligere syntest jeg dette var en skikkelig stygg plass (gjennomfartsåre), men nå har de begynnt å bygge ut og det har blitt mye finere. I fra Ganddal vil jeg tro det er 15 min. til Stavanger med bil (Ullanhaug) og 15 min med bil til Bryne.
Vilja<3 Skrevet 8. mars 2008 Forfatter #14 Skrevet 8. mars 2008 Tusen takk for svar:) Vi skal ta oss en tur nedover snart, kjøre litt rundt på de ulike stedene for å se:) Vi har søkt på studentbarnehagen i stavanger. Ellers har vi ikke fått søkt på noen barnehager siden mannen min fikk denne jobben etter søknadsfristen var gått ut. Er det umulig å få plass før til neste år da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå