Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten på 3 uke som e en rolig unge,sov endel på dagen,men fra i sjutida på kvelden så e han mye våken,han ska ha myyyyyye pupp på kvelden,puppen blir jo slapp å tom,han ska heng hele tia,så slitsomt. Han kan vær våken te i ni,titia men da e han så trøtt at han ikke finn roen,han bare skrik sæ i søvn å e veldig urolig like før han søvna... Men når han da søvna sånn i titia,så kan han søv te i totia for å få pupp,så søv han rundt tre tima for å få ny pupp.. Men syns det e så rart at han e SÅ våken på kvelden,å vanskelig for å finn roen. Andre? Han e jo for liten te å få noen rutine osv,men han har vært sånn her på kvelden de fire siste kveldan.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://www.babyverden.no/templates/Article____13360.aspx

Her kan du lese litt om akkurat dette, en veldig fin artikkel om amming :)

Er helt normalt det du beskriver, at babyer vil die mer på kvelden enn ellers. Jeg er forferdelig dårlig til å forklare hvorfor, men det er fint beskrevet i artikkelen.

Skrevet

Men det e jo helt ekstremt.. Med en gang han sovna ved puppen å slipp den,så våkna han igjen å bynn å leit...

Skrevet

Jeg vet, sønnen min var også sånn de første ukene, jeg satt med han på armen i sofan hele kvelden en stund, og puppen inn og ut av munnen. Men det gir seg etterhvert, skal du se :) Når de er så små sovner de jo også lettere, gutten min sovna nesten hver gang jeg la ham til puppen, måtte prøve å holde han våken på et eller annet vis. Prøv å gni fingeren din inni hånden/under foten, stryk over håret o.l.

Skrevet

he he. dette var meg for litt over 6 mnd siden. Helt normalt at babyen henger i puppen på kvelden. Jeg var tom som en strømpe og hadde problemet med å fylle dem igjen før han skulle ha mer. Skikkelig urolig og eneste som hjalp litt var pupp.

Dette er mitt råd til deg. Du må komme i rutine med amming ca. hver 2,5-3 time på dagen. Anbefaler deg å gi MME etter at du har gitt pupp en kort periode. Begynn på morgenen. Gi pupp og MME så knøtte blir skikkelig mett og nekter mer. Så venter du ca. 3 timer før du gir pupp og MME igjen på samme måte. Puppene blir fylt opp igjen og du venner han til å spise regelmessig. Viktig at du lar han ligge ca. 20 min på hver pupp slik at du får tømt skikkelig og han får stimulert så du opparbeider mye/nok melk til han hele døgnet. Litt slitsom men det er verdt det når du får rutine på maten.

Ikke for tidlig for å gi matrutiner, men han kan få lov til å være litt sjef også og alle hans behov må tilfredstilles. Bruker han deg som smokk må du nok innføre en vanlig smokk også.

Dette hjalp for oss, og dette er de anbefalingene jeg fikk fra vår HS. Ingen fasit svar men håper dette hjelper deg litt på veien. Og gratulerer med din lille prins. Spennende ferd du har i møte.

Skrevet

Huff... takk for gode råd.. Mini brekker seg av vanlig smokk,han fikk litt pupp å mme i ettermiddag,men det resulterte i sprutspying.. :-(( syns uansett han e litt liten te MME... Han ska ha pupp flere ganga i timen,blir han urolig hjelper det kun å legge han til puppen. Så trur det e tidlig med 2,5-3 timers mating enda. Har en på 18 mnd å ei på 7 år i tillegg,så det e til tider slitsomt å ha han på puppen store deler av dagen :-( De fire siste kveldan e han lenge våken for så å bli urolig,gråte i 15 min ca så kan han sove 5 tima.. så det e jo ett tegn på at han kanskje e trøtt å ikke sulten? syns så synd på han om han e sulten,men da hadde han kanskje ikke sovna å sovet i 3-5 tima?

Skrevet

DET ER BARE Å HOLDE UT :)))) Snuppa mi var akkurat som din, på dagen sov hun og spiste hver tredje time men når kvelden kom ville hun ikke sove før 02 og sov da til 12 dagen etter ( med amming hver 3. time).

Bare hold ut det blir bedre etter at de er 3. mnd og jo mer de henger på pupp jo mer melk får du, og det at puppene kjennes tomme så er de ikke de. Ungen klarer å få ut mye av den fete melken som vi ikke klarer å pumpe ut.

PRIS DEG LYKKELIG AT UNGEN DIN SOVNER VED TI-TIDEN :)

Skrevet

Hehehe... okay snuppa =))

Skrevet

sprutbrekning av MME? da tåler han kanskje ikke melk da....? Apoteket har alternativ MME som kan prøves.

Skrevet

Har ingen råd å gje dæ, men vi hadde d å sånn me snuppa! Men ho holdt d gåanes tel klokka to om kveldan, men amming i ett sett. Etterrkvært så ordna d sæ sjøl. ho spis på kveldn me samme intervalla som på dagen, og sovna i egen seng. (Men det har vi stræva en del med...) Så vær bære gla han sovner så tidlig som han gjør i alle fall ;o)

Skrevet

Han fikk først pupp,så erstatning ca 60 ml,va kanskje derfor han spydde,ble kanskje masse?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...