F-mor Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Har en datter født i uke 27. Nå er hun 2år og vi har aldri fokusert så veldig på at hun er prematur. Vi har prøvt å gjøre det beste ut av det og merker egentlig ikke så mye til det lenger. Allikevel er dte noe spesiellt med å ha et barn som du føler er en "gave" noe som vi har fått og som ikke er en selvfølge at vi har hos oss. Syns jo der om de andre barna våre også, men det er noe ekstra med henne her om dere forstår, vanskelig å forklare. Jeg har hele tiden bestemt meg for å ha en sunn holdning til det hele og ikke la det gå til hodet på meg. Noe jeg tror jeg har taklet bra:-) Saken er den at jeg kom over dette smykket på nettet, kansje det hadde vært noe for min datter? Eller synes dere at det blir rart? Hyserisk? Jeg ser det mer som et symbol på noe som har vært, noe skjørt lite som har blitt stor og sterk.. Ble litt rart dette, håper dere tar poenget, her er iallefall linken: http://www.prematurforeningen.no/public_html/index.php?topic=Salsgtorget må rulle litt ned
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 Tror det hadde passet:) Hun setter sikkert pris på det smykket senere i livet=) Men visst dere "ikke bryr dere/tenker over" at hun er prematur, så blir det kanskje litt rart..
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 JA! hvorfor ikke liksom?! Synes det hadde vær fint=)
Tyra79 Skrevet 6. mars 2008 #4 Skrevet 6. mars 2008 Så fint det var! Skjønner hva du mener. Har selv tre barn, og det er noe eget med hver av dem!
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #5 Skrevet 6. mars 2008 Nydelig smykke med nydelig betydning, og helt sikkert noe hun vil sette pris på senere i livet! Ville virkelig gitt det, ja!
F-mor Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. mars 2008 Bryr oss jo om det, men det premature foreldrene jeg kjenner er ofte lettere hysteriske og spriter hendene til alle tider og lar ikke barna få møte folk før dem er 2år osv osv.. vil bare si at jeg har hatt et sundt forhold til dette. For all del, sier ikke at alle er slik.
*Rutletutt* Skrevet 6. mars 2008 #7 Skrevet 6. mars 2008 Det var veldig fint - syns det passer bra. Blir hun sikkert glad for å ha senere vil jeg tro:o)
Ravna Skrevet 6. mars 2008 #8 Skrevet 6. mars 2008 Jeg synes det ville ha vært en nydelig gest. Selv om dere ikke fokuserer voldsomt på det at hun er prematur, så vil jo de erfaringene dere har sammen alltid være en del av forholdet deres. For mennesker som ikke kjenner til denne logoen vil det "bare" være et pent smykke, og slik blir det nesten som en skjult betydning i det.
F-mor Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 6. mars 2008 takk for svar jenter, spesiellt vakkert det du skrev ravna
Trulte76 Skrevet 6. mars 2008 #10 Skrevet 6. mars 2008 Synes det var et fint smykke jeg Har ingen prematur selv, men skjønner likevel hva du mente med hun var en "gave" for er ikke alltid en selfølge de premature overlever..og skjønner jo hun blir litt spesiell da Så synes smyket passet veldig fint jeg..
*ale* Skrevet 6. mars 2008 #11 Skrevet 6. mars 2008 Jeg har det smykket. Har også prematur datter:) Ulempen med det er at det er veldig vanskelig å se hva det forestiller på litt avstand, mange tror det er av en fisk:)
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 6. mars 2008 #12 Skrevet 6. mars 2008 Syns det var et fint smykke Hadde kjøpt det til min lille prins dersom han var prematur. Holdt på å føde han i uke 26, så jeg kjenner til noe av angsten og redselen som hører med. MEN jeg var så heldig å slippe å føde han for tidlig. Dere har jo på en måte gått igjennom en kampe for at hun skulle få leve. Både dere og henne. Da blir hun jo ekstra spesiell. tror nok hun vil sette pris på smykke:)
***Juanita*** Skrevet 6. mars 2008 #13 Skrevet 6. mars 2008 Hei! Mannen min var også prematur og selv om det ikke har "gått til hodet" på mine svigerforeldre, så er det helt klart at dette er noe spesielt. Spesielt svigerfar har et par-tre symbolske historier à la "det var da jeg skjønte at alt kom til å gå bra". Feks da det ble klart at han kunne gå på vanlig skole. Jeg synes du skal tillate deg selv å skaffe et symbol på det dere og datteren din har vært gjennom. Det er ikke rart hvis det er meningsfullt for dere, og jeg synes ikke det er hysterisk heller!
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #14 Skrevet 6. mars 2008 "bryr" var et dumt ord. Men gå for det, det var kjempefint!!
***Juanita*** Skrevet 6. mars 2008 #15 Skrevet 6. mars 2008 ..og så synes jeg det er et godt poeng som de andre skriver at det kan være fint for henne senere i livet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå