Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun blander seg i det meste,og forteller meg hvordan hun ville gjort ting.Fryktelig irritabelt,det er jeg som kjenner barnet mitt best! Tar selfølgeli imot gode råd,men syns det er fryktelig irriterende når hun alltid må kommentere alt og fortelle meg hvordan hun ville gjort det.

Det virker også som hun er fryktelig sjalu på min mor,spør alltid hvor mye hun har vært på besøk osv.Da vi sa hva jenta vår skulle hete sa hun rett ut at hun syntes det var stygt(Frekt)..Det er mange episoder, men kan ikke ramse opp alt her.

Det er selfølgelig ikke bare negativt med svigermor heller,det er bare det at det negative har overskygget det positive i det siste.Noen som har tips for å komme litt bedre overens med henne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet åssen det kan være! Heldigvis har ting roet seg, og nå er alt bra mellom oss. men for at det skulle skje,måtte jeg si rett ut hva jeg mente om at ho la seg i våre saker. Langt i fra lett, men så deilig det var etterpå, når jeg ikke lenger gruet meg til å dra dit på besøk! Også hjalp det meg litt å prøve å ta ho for den ho er, ikke prøve å forandre ho til å bli min drømmesvigermor. Mener ikke at det er det du gjør, altså. Man må si fra hvis det er noe feil, også velge å tro det beste i noen situasjoner, selv om man egentlig bare har lyst til å skrike fra seg. Vanskelig situasjon det der..

Skrevet

uff da, det hørtes ikke morsomt ut:o

selv har jeg den herligste svigermor på jord.

vi har felles int som strikking/håndarbeid og storkoser oss sammen og hu ser KJEMPE mye frem te å bli farmor;-)

nei,har ikke noe annet forslag enn at:

kansje du skal snakke med denne alene og fortelle hva du føler???

kansje ta dere en tur og gjøre noe begge liker???

om ingenting hjelper ville jeg tatt det opp me kjæresten din,for han kjenner antageligvis sin mor:p, hehe

lykke til:-)

Skrevet

loffmusa:

Du har kanskje ikke fått babyen din ennå..? Jeg hadde også et fantastisk bra forhold til svigermora mi.. Jeg har det ennå, men irriterer meg lettere over hun nå enn før.. Tror det skjer noe når man blir mor og når svigermor blir bestemor :)

Skrevet

anonym:

nei,jg har ikke det, det skrev jeg jo ganske tydelig der.

er det første gang henne blir bestemor?

har ikke vært borti det der,men får vel snart erfare det da;-) hehe

neida tror ikke jg får dt problemet:-)

Skrevet

det e ingen som tror at man får det problemet før man plutselig har ei svigermor som baksnakke dæ i alle mulige annledninge!

-ei som har kutta kontakta med sine svigerforeldra-

Skrevet

Jeg sluttet å streve etter å like henne jeg. Har bare innsett at vi ikke får et nært forhold. Så de gangene jeg er på besøk lar jeg kommentarene bare komme, også sier jeg ingenting. De faste kommentarene er:

* Lille -... jeg ser deg jo aldri for mamman din kommer jo aldri på besøk (til dattern min sier hun det)

* Dere er sikkert mye hos foreldrene dine så da blir det mindre på meg.

* Jeg kjenner henne nesten ikke igjen fra gang til gang

* Får håpe jeg overlever hennes første barneår da (hypokonder)

Jeg fant ut at jeg med god samvittighet kan la være å dra til henne uten at mannen min er med, for mannen min drar aldri å besøker foreldrene mine alene med veslejenta. At det forventes at jeg skal besøke henne er noe annet. Jeg er der ca hver 14 dag, og alt annet enn annehver dag er for lite for henne. Det vil jeg aldri klare/orke/gidde så da blir det som det er nå.

Det går helt greit. Ikke et topp forhold, men det blir det ikke uansett hvor mye jeg prøver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...